Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Måndag 4 Juli 2011 - Filippinerna
Resealbum: ASIEN 2011

Siguijor

Kom till Siguijor i sondags efter en tripp pa fyra timmar fran Moaboal. Tog buss fran Moalboal till Batu 100 peso (16 kr)sedan trike till farjan som gick till Dumaugete 60 peso(10 kr). Fran Dumaugete blev det trike till nasta farjestalle. Batresan till Siguijor tog 45 min och kostade 120 p + 15 p i terminal avgift. Allt flot pa utan strul.

Val har pa on som jag tanker stanna till onsdag ar sadar. Forsta dagen blev det bara att vara vid hotellet som ligger alldeles vid stranden. Det ar en liten stuga med flakt. Ar valdigt vanliga har pa stallet och vill hjalpa till sa mycket som mojligt. Ar helt ok stalle men ikvall blir det en tur in till stan for middag. At kyckling igar som inte smakade sa bra.

Igar skulle jag ocksa ta ut pengar pa en av ons tva bankomater men det funkade inte....Kande lite oro eftersom det inte gar att betala med kort pa hotellet.

Idag hyrde jag en moped och for runt on...blev en natt tripp pa ca 10 mil...ar lite om i rumpan. For da ocksa till bankomaten och det var en ko som tog ca en timme innan man kunde ta ut pengar. De hade just fyllt pa bankomaten fick jag veta och den andra var forfarande stangd...

Skulle besoka en stor grotta de har har men det blev lite felkorning dit eftersom det inte ar allt for val skyltat. Var ocksa svart att tala med lokalbefolkningen da de inte pratade sa mycket engelska. Hamnade sedan vid ett vattenfall sa lite blev det att se....

Ar en otroligt lugn o och valdigt utspritt det mesta. Ar inte varst mycket turister har och helt oexploaterat. Nu ska jag forsoka hitta nagot att ata i staden Siguijor som ligger ca 15 min med trike fran stallet.

Testade ocksa att ata lever med lite blod till lunch pa en litet lokalt matstalle som va si sa dar.....har atit godare.

Efter detta sa blir det troligtvis nagra dagar i Dumaugete innan avfard mot Malaysia.

Ha det gott darhemma
  • Dela med andra:    

Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

Senaste inläggen

Stranden Hoi An
    12 år sedan
    Nha Trang
    12 år sedan
    Battur
    12 år sedan