Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Torsdag 30 Juni 2011 - Moalboal
Resealbum: ASIEN 2011

Panagsama Beach

Kom sent pa mandagkvallen ner till ett litet stalle som heter Panagsama beach nagra km utanforen staden Moalboal ca 100 km sydvast om Cebu.Ar ett valdigt lugnt och litet stalle. Tyvarr har de ingen strand eftersom den spolades bort vid en tyfon for ett antal ar sedan. Restaurangerna och barerna ligger dock alldeles vid vattnet sa det ar ett mysigt litet stalle.

Blev en lang resa ner hit...forst buss taxi (ca 180 kr) ner till Manila som gick fortare an beraknat. Kom tidigt till flygplatsen vilket gjorde att det blev lang vantan. Hade bokat ett flyg som skulle ga 16.20 men naturligtvis sa blev det försenat med ver tva timmar...

Kom till Cebu vid 20.00 och sedan minibuss till Moalboal som tog 3 timmar for ca 100 km. Val framme sa var det helsvart...inte ett hotell oppet men hade tur att det var en vakt vid ett hotell som ordnade ett rum.

Bytte sedan stalle Maracosas Cottage som ar bra och prisvart. Forlangde tiden har till sondag. I tisdags hyrde jag en moped (70 kr) och for till ett vattenfall som heter Kawasi waterfall som var valdigt fint...fanns tre etage pa det. Kostade 50 peso (8 kr) till en som vaktade mopeden och sedan 10 peso (2 kr)i intrade.

Det var tva guider som följde med vilket gjorde att man fick betala dubbelt fast man behovde bara en...Pa hotellet sa "varnade" dom for just detta att de kunde vara snabba att bli tva. Tyvarr han man inte med utan de bara drog ivag med en...

Igar traffade jag nagra svenskar har som skulle ta dykcert som ar omkr. halva priset har jamfort med i Sverige. igar och idag har det blivit lite slappande vid poolen...Laste ut Frank Anderssons biografi.

De dagar som ar kvar har tanker jag aka ut med en bat till en ö som ligger en bit utanfor och sedan blir det aven ett dyk vid ett av reven som finns har. Stallet ar ett dykparadis sa de flesta kommer hit for att dyka.

Har hyrt en mini pc eftersom det inte finns nagra internet caféer har sa bilder blir uppladdade senare.

Ha det gott darhemma
  • Dela med andra:    

Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

Senaste inläggen

Stranden Hoi An
    12 år sedan
    Nha Trang
    12 år sedan
    Battur
    12 år sedan