Allting har som bekant en ände, vilket också 2010 hade. Jag firade det nya årets inträde 9 timmar innan man gjorde det i Sverige, i Coffs Harbour,
Australien. Vi satt och åt en nyårsmiddag på en segelbåt i hamnen och hade varmt och skönt väder.
Vår resa startade den 14:e December och slutade den 15:e Januari. Rutten var enligt följande: 15-16 Dec Bangkok, 17 Dec -6 Jan Australien, 7 Jan Singapore, 8-14 Jan Borneo.
Signifikativt för mina resor brukar vara att jag ALLTID har tur med vädret, så fort jag lämnar Sverige så skiner solen över mig. Bestämmer jag mig däremot för att vara ledig hemma så är det lika undantagslöst dåligt väder. Kontentan är att Sveriges vädergud- eller vem det nu är som styr- har utsett mig till mobbingoffer.
Vi lyckades dock lura den Nordeuropeiska attacken mot oss resenärer, genom att slinka iväg 3 dagar innan alla
flygplatser stängdes. Vår rutt i Australien började i Norr (Queensland) vid Cairns, där vi hade kanonväder hela tiden. Den 23:e Dec flög vi ner till Brisbane och
hyrde bil för fortsatt färd söderut. 2 dagar senare startade översvämningarna där......
Utan att på något sätt vara troende så måste man ju snart börja tro att någon stark kraft i Sverige tycker så illa om en , att man blir rikligt belönad så fort man lämnar landet. Vi hade på en månad en (1) regndag!
Reseåret som nu är slut tog mig till totalt 10 länder, vad som väntar kommande år står skrivet i stjärnorna, men ni som avskyr oväder-håll koll på när jag sticker, då brakar nämligen eländet igång här hemma!