Nagra dagar har redan gatt. Men till min lycka sa gar tiden ganska langsamt an sa lange och det far vi tacka for. Innan resan var det ju en halsbrytande fart pa tiden....
Vi lamnade Goteborg vid 11 tiden pa formiddagen den 19/3. Vet inte vad jag tankte pa nar jag bokade resan, (antagligen sparade jag pengar trodde jag...) men vi hade lang vantan pa Arlanda. Sedan resan med Turkish Airlines som var helt ok. Bra service. Holl tiden, bra mat, trevliga. Kan helt klart aka med dom igen. Framme i Bangkok vid 2 tiden pa fredagen. Aterigen planerad lang vantan pa inrikes
flyget. Men vi kunde
boka om till ett flyg kl 17.30 istallet for 21. Tjejen som bokade om oss ringde ocksa till vart
hotell pa Koh Samui och andrade var pickup tid. Snacka om service alltsa!
Fredag kvall blev det middag pa
hotellet. Pa lordagen badade vi pa stranden 'hemma', pa kvallen var det underhallning med god mat. Sondag gick vi ivag till Maenam ca halvtimme promenad norr om Bophut dar vi bor, solade och badade. Pa kvallen in till Fisherman Village dar det var festligheter pa gang.
Mandag in till huvudstaden Nathon, som vi inte besokte forra gangen vi var har. Staden var mycket mindre an vi trodde. Vi kopte buss
biljetter till Krabi for var transfer den 2/4. Besokte ett snaeckmuseum som var privatagt av en man av obestambart ursprung... Han var uppvuxen i Afrika men sag ut som vilken solbrand nordbo som helst. Kul och larorikt var det i alla fall! Rekommenderas!
Middag pa kvallen var en annorlunda upplevelse for oss. Vi hade sett denna restaurang dar det var mycket folk och ville testa. Man plockade sjalv sin mat och lagade den pa bordet. Hade jag inte varit med om forut. Vi fick lite hjalp till att borja med att 'ladda' grillen/kastrullen eller vad 17 jag skall kalla det for. Gronsaker, kryddvaxter, nudlar, kott, fisk, rakor, kyckling mm. Jattegott. Dessutom ingick frukt av olika slag och glass till dessert. Hela kalaset, inklusive 2 Singha (oel) gick pa mindre an 400 bath (100 SEK) for 2.
Idag akte vi till Chaweng men vi tyckte att det var lite for mycket av allt, taxichaufforer som tjatar, saljare som tjatar,
bilar, motorcyklar mm mm. Den del av stranden vi besokte forst var ingen hojdare men efter ett hejdundrande skyfall med aska som vi holl oss undan for pa en bar, vandrade vi till andra andan av stranden och dar var det battre med havsbottnen och sanden overhuvudtaget.
Imorgon aker till till Lamai och jag aterkommer med ny blogg.
Tveksam om det blir nagra bilder inlagda. Far se om jag 'faar till det'.
Ha det bra!
Kram
Affe
Gilla
Hoppas du får till det med bilderna!
KRAM
Gunn-Britt