Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Söndag 5 Oktober 2014 - Santo Domingo

Musik är nyttigt för stjälen

Hejsan!
Här är det varmt, väldigt varmt. Eftersom jag har bott själv hela veckan har jag passat på att leva ungkarlsliv, alltså sova när jag vill, äta när jag vill och lyssna på hur hög musik jag vill. Väldigt skönt faktiskt. Nu är Celine tillbaka och en ny tjej som heter Caroline kom i fredags.
I veckan har gänget från skolan varit ute och ätit samt gått på bio. Mindre bra film, amerikanska men dubbad till spanska så det var bra träning. Den samt möten med lokala som pratar i 140 får mig att inse att jag har lång väg kvar innan jag är på samma nivå i spanskan som engelskan, men skam den som ger sig.
Well veckans höjdpunkt var gårdagens festival. Den ägde rum på Centro olimpico, tio minuter med bil från oss. Det var en blandning av nationella stjärnor samt internationella, musikstilar som marengue, bachata, reggeaton samt Bruno Mars. Jättemycket folk och alla sjöng och dansade, att det var utomhus gjorde det hela ännu bättre eftersom det var en varm natt (såklart).

Glömde nästan att nämna att vi promenerade runt i Zona colonial samt var på museum med skolan, choklad samt teknologiska museet, intressant men halv svårt att häng med.

Planerna för kommande vecka är ännu inte gjorda men till helgen ska i alla fall hela gänget åka till Punta Cana over helgen, vi får hyra/låna en lägenhet där så vi ska bada, festa och njuta hela helgen.

Det var alles för idag, ha det så bra så hörs vi! Abrazos
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet