Hola Suecia!
Nu går dagarna fort och jag har snart bara en vecka kvar i
Santo Domingo innan det är dags att flytta vidare norr ut till Sosúa och stränderna.
Well, sedan jag skrev sist har det väl inte hänt super mycket, har varit ute och ätit, varit på museum spenderat en helg till i
Punta cana med åtta andra från skolan. Vi åkte i fredags efter skolan i en
bil vi hyrde. Vi hade även
hyrt en lägenhet som var sjukt fin när vi väl kom fram. Väl där tog vi det bara lugnt, hängde på balkongen, lyssnade på musik och gick ut båda kvällarna. På lördagen åkte vi på utflykt till "reserva ecologica ojos indigenas" och en flod som var jätteklar, djup och alldeles lagom sval att bada i. På söndagen tog vi det bara lugnt och hängde vid polen innan vi trötta men nöjda åkte tillbaka tillbaka till storstan.
Denna vecka har jag inte gjort så mycket, bara tagit det lugnt och kollat på spanska filmer för att se hur mycket jag egentligen fattar, det tar sig kan ja ju konstatera! :) Idag har min lägenhetskompis Karolina, en annan tjej från skolan och hennes pojkvän varit och badat i en pool som inte många vet att de är gratis. Så eftermiddagen och kvällen har spenderats i och vid en pool på ett tak, utan avgaser, oljud. Bara sol, en skön bris, skön musik, mat och en drink. Självklart var vi duktiga studenter och gjorde vår läxa.
Planen för reste av veckan är väl att ta det lugnt, hänga mer vid poolen och dansa. Har inte varit mycket på den fronten på ett tag, måste ju ändras på!
Det var allt för idag, hoppas det är bra med er där hemma. Jag saknar er faktiskt en aning