Let me introduce myself as an PADI Open Water Diver!!!
Japp jag gjorde de, har fått mitt dykarsert nu!
Jag tillbringade fredag och lördag ute på Norman reef och gjorde mina fyra dyk som ingick i kursen. Därefter hade jag tid för ett dyk på egen hand. (Självklart inte själv, men utan instruktör)
Även denna gång hade jag tur med min grupp, var bara en tjej till och jag som tog certifikatet tillsammans så det hela flöt på smidigt och det är så fint där nere! "En helt ny värld" och det ser ut som på bilderna. Fint väder hade jag också så det kan inte bli så mycke bättre. Idag skulle jag gentligen ha varit ute på revet igen, för att bara njuta och ta massa fina bilder, men jag blev förkyld så skjuter upp min "funday" till den 3 oktober i stället. Så ni får vänta på billder tills dess.
Jag har även bokat min resa till Sydney och Whitsundays (9-18 oktober) och planerat in skydiving nästa helg, så nu händer det saker igen.
Planen är att jag
flyger ner till Sydney och stannar 5 nätter där och troligtvis träffa Marco och Monica.
Sedan flyger jag upp till Prosepine och stannar 1 natt i Arlie beach innan jag hoppar på båten och seglar runt i Whitsundays i 2 nätter och 2½ dagar.
Sedan tar jag natt Gayhuound bussen upp till Cairns igen...
Sist men inte minst: En ny flatmate kom idag och gissa vad! En Svensk, från Gbg och hon gick på Lerum och är lika gammal som jag. Världen e skrämmande liten. Det är både på gott och ont, har ju ingen lust att prata svenska här nere men man kan inte få allt, hon stannar i 2 månader så det ör ju ett plus.
Men ni får ta hand om er allihopa så hörs vi
Cheers // ELisa