Måndag 15 September 2008 - Cairns
Lugna perioden
Hej allihopa!
Har legat på latsidan ett tag men nu är jag i allafall tillbaka med lite nya händelser.
Sedan sist har jag varit på en minin festival, reggaetown. En heldag med reggae, vilket inte var fel och jag har även hört "murder she wrote" live, lovely!
Jag har varit på dags tur till Green Island med Simon, Birgit, Markus och Michael vilket var helt underbart och en bra avslutning på en görkul månad! Vi hade supertur med vädret och fick även se en stingrocka, väldigt söt.
Utöver det har jag inte gjort någonting särskillt, bara varit i skolan, roat mig så mycek som möjligt och dansat lite salsa.
I lördags började jag däremot med dykarsertifikatet, lite svårt i början med teorin men det löste sig fint och provet är nu avklarat och godkännt! Från början var vi tre personer i gruppen, ett par och jag. Dock kunde inhör jag av mig sbte killen flyta så dom hoppade av eftersom han inte skulle bli sertificerad pga det. Det betydde att jag dag nr 2 fick privatlektion och superförklaring av allt och kunde göra provet i lugn och ro! Det betyder att jag på freda och lördag gör de avslutande dyken ute på revet och förhoppningsvis har jag en heldag som sertificerad dykare ute på revet på söndag. Så håll nu alla tummar för mig!
Ta hand om er allihopa så hör jag av mig snart igen och berättar hur dykningen fick!
Varma kamar från down under