Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Torsdag 2 Oktober 2014 - Santo Domingo

En bra vecka

Hej alla där hemma!
Här är det bra, som vanligt, det rullar på, spanskan, vänner, livet.
Förra veckan var bra, pluggade, umgicks med klasskamraterna och framförallt träffade jag Rachael efter sex år.

Skolan går fortfarande bra, min lärarinna är jättebra och jag lär mig massor. Det är verkligen roligt att lära sig ett nytt språk, ny kultur och lära känna nya människor. Veckans aktiviteter inkluderade Dans x2 då vi hade en ledig dag i onsdags då det var en nationell helgdag, detta innebar att vi såklart passade på att gå ut och dansa i tisdags vilket innebar att vi (Celine och jag sov mer eller mindre hela dagen samt pluggade).
Fredagen var det restaurang besök med flamenco show som en av skolans lärare medverkade i.
Lördag morgon vid halv sju promenerade jag till busshållplatsen, köpte en biljett och hoppade på bussen mot Punta Cana där jag skulle träffa Rachael som jag bodde ihop med i Australien men inte träffat på sex år nästan exakt. Bussresan gick fint, kom fram till Bavaro där hotellet ligger och hoppade av. Dock fans det ingen buss vidare så efter lite chansande och övervägande bestämde jag mig för att vara lite vågad och ta en motorcykel- taxi vilket gick fint. Väl framme på resortet ( som var sjukt fint, inte alls vad jag väntat mig) blev jag mött av Rachael och hennes fästman Mike. Hon var sig lik förutom den fina gravidmagen och Mike var jättetrevligt. I och med att hon var gravid torg vi det lugnt hela helgen, promenerade på stranden, åt god mat, drack alkoholfria drinkar och badade i poolen.
Planen var att dom skulle åka hem söndag vid två men i och med en mindre matförgiftning lördag kväll bestämde dom sig för att stanna en dag till. Detta innebar att även jag stannade lite längre än planerat och åkte hem först vid halv fyra.
Allt som allt var veckan mycket bra och jätterolig, bäst av allt är att det är spikat när TG kommer, den 26 och stannar i två veckor! Ända tråkiga var att Celine flyttade till Sosúa så att jag för stunden är ensam här, men det är ganska skönt för stunden. Men på lördag kommer hon tillbaka och vi alla ska på festival, massa olika artister men det berättar jag mer om på söndag.
Ha det nu så bra allihop så hörs vi snart
Kramar Elisa
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet