Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Tisdag 19 November 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Mindre kaxig mamma

Hej!

Efter middagen på Buffalo Bill igår så var mamma så mätt att hon stånkade och stönade tills att hon gick och la sig. Det var en stor burgare hon tryckte i sig med tillhörande pommes. Bara en knapp timme efter att hon somnat vaknade hon av en olustig känsla och rätt snabbt kände hon att hon mådde illa. Två kräklingar senare låg hon mest och vände och vred på sig i sängen bredvid mig, det verkade inte som om hon mådde så värst bra.

Klockan 06:30 gick pappa upp med mig och Charlie så att mamma, som var helt utmattad, skulle få ligga kvar i sängen ett tag. Där låg hon till 16:30! Helt orkeslös och utan aptit. Mamma misstänker matförgiftning men vem vet, kan ju lika gärna vara något annat. Nu är hon hyfsat uppe på benen men det är en bit kvar tills hon är 100 igen.

Jag, pappa och Charlie har hållit oss hemifrån hela dagen för att låta mamma vila ordentligt så vi har hängt med Alma, Erik och deras föräldrar Lina och Johan. På förmiddagen badade vi i poolen och när det blev dags för lunch åkte vi moppen till ett ställe vi såg när vi var ute och åkte igår som hade som en liten lekplats utanför. Där lajjade Charlie och Alma och dessutom var det en i personalen som blev väldigt förtjusta i dem och satt och bläddrade i en pekbok med djur och berättade vad dem hette på thai och så berättade Charlie och Alma hur man sa på svenska. Alla tre hade väldigt roligt. Sedan kom hon till mig och skulle bära med mig på en sväng men hon visste ju inte att hon hade att göra med Lill-Arne så jag gav ifrån mig ett illskrik, sprättbågade det mesta jag kunde och drog ögonbrynen låååångt ner över ögonen. Hon lämnade snabbt tillbaka mig. Någon måtta får det ju faktiskt vara..

Nu sover Charlie och jag också egentligen. Mamma sitter och petar i sig den första fasta födan på ett dygn bestående av yoghurt och flingor medan pappa är och riggar utrustning hos grannen för att kunna kolla på matchen i natt.

Imorgon när jag vaknar få jag veta om det blir någon Brasilienresa för min pappa eller inte. Håll tummarna för att Sverige vinner så att han kan åka på sin drömresa!

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet