Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Torsdag 21 November 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Back in business!?

Efter mammas tur blev det pappas. Att bli magsjuk alltså. Lagom till att mamma återhämtat sig så sjuknade pappa in och låg däckad hela onsdagen. Jag hörde mamma och pappa säga till varandra flera gånger att dem var så tacksamma över att dem inte var sjuka samtidigt, det såg verkligen jobbigt ut för dem att ens ligga ner. Jag passade på att kräkas lite också men varken jag eller någon annan vet om det var en slump eller om jag faktiskt också fått en släng av sjukan. Min första kräk kom efter lunch när mamma tvättade av mig i handfaten och kan ha tryckt för hårt på min mage - urk! Andra kräket kom under middagen då jag satte lite ris i halsen började hosta och därmed fick upp det mesta som just kommit in. Både innan, under och efter dessa gånger har jag varit i gasen precis som vanligt. Slukade min kvällsvälling en stund senare och sov gott hela natten.. OM jag nu blev smittad så verkar brorsan vara gjord av rejält virke - inte en enda tillstymmelse till sjukdom där inte. Mamma och pappa tittar dock oroligt på varandra varenda gång Charlie typ hostar till och förbereder sig på att få påbörja den fjärde saneringen. Om ett dygn borde vi kunna känna oss hyfsat safe tydligen, då har det gått 48 timmar sedan min sista spya. Håll tummarna!

Eftersom det varit sjukstuga de senaste två dagarna och vi inte visste hur Charlie skulle må så tog vi en väldigt lugn dag hemma vid hus och pool idag. Vi gick även en sväng in till byn för att kolla läget lite. På vägen hem somnade vi båda i vagnen och det är första gången som vi sov-synkar så mamma och pappa fick fart på benen och skyndade sig till poolen för att för första gången få bada tillsammans utan att ha minst ett barn i poolen. Det höll i 10 minuter sedan ansåg jag att min vila var slut. Hehe.

Eftermiddagen spenderade vi vid vår alldeles lilla egna uppblåsbara pool på gräsmattan i skuggan utanför huset. Jag åt 3/4 av en pannkaka och blev även bjuden på fruktyoghurt vilken var väldigt gott. Mamma såg mycket nöjd och hoppfull ut när jag visade intresse för båda dessa saker. Kanske är snart burkmat ett minne blott. Vi får se, jag har inte bestämt mig än. Kanske ska jag krångla lite till, bara liiiite. JO, vattenmelon! Det är grejer det! Blir som tokig när den kommer fram på bordet. Mumma!

Middagen fick faktiskt bli på Buffalo Bill men denna gång höll vi oss till thaimat istället för hamburgare. Vi åt tillsammans med Elise och Co. men alla barn var så trötta så det blev ett rätt snabbt avslut, den magiska gränsen 19:00 hade passerats och eftersom vi åker moppe fanns ingen vagn att natta mig i så vi for hem.

Imorgon pratas det tydligen om ett aviarium i Ban Phe, återkommer när jag varit där så ska jag berätta vad det är. Har ingen aaaaning.

Snart kommer också lite bilder. Märk noga den på ödlan som höll på att skrämma ihjäl min mamma när hon hörde något väsa intill hennes fot när hon skulle gå upp på trappan till vår terrass.

Go kväll!

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet