Har när jag skriver detta precis avslutat min första arbetsdag som personlig assistent. Jag kan kort säga detta redan efter en dag...jag har hittat rätt! det kommer bli ett nöje att arbeta de 6 veckor som jag är kontrakterad för!
Så till det nya problemet..finns ju alltid sådana som de som har följt min blogg är medvetna om:)
Jag bor med 3 tjejer i
lägenheten där jag bor...flyttade ihop med de i början av denna månaden efter att ha fått kontalt med de över Internet. Nu har de dock kommit fram till att de vill bo i Grannstaden Las Americas och flyttar därmed ut efter denna månaden. Jag har därmed 2 veckor på mig att hitta nya personer att dela hyran med för att inte behöva lägga ut 750 EURO själv...vilket skulle innebära kontotömning med min svaga ekonomi....
Detta låter dock kanske som en konstig kommentar till detta läge...men jag oroar mig faktiskt inte...detta känns som om detta inte är av samma grad som det jag fått utstå...på något sätt orkar jag bara inte oroa mig. Har redan fått göra det tillräckligt och jag har ju lyckas ta mig ur tidigare situationer så jag ska nog greja detta med!
Måste också få med en rolig upplevelse efter min något småkaotiska blogg:) Fick pengar för att köpa arbetskläder till mitt nya jobb..2 par badbyxor och ett par sandaler:)......
Coolt med arbetskläderna, kan väl knappast bli bättre :-)
Hoppas det löser sig med att hitta några att dela hyran med!
Ha det skönt!
/elgur