Gu va gött, Riktigt kallt o skönt nu. Minus 5 och froströk. Ju kallare ju bättre. Nu börjar julstämningen landa. I dag var himmelen alldeles rosa och fin. Fast mörkt när man går hem från jobbet, så då är det ju fint när det lyser i trädgårderna med alla lampor och juldekorationer. Hörde någon som hade
rest runt i Thailand och kommit hem med skabb... Hur fasen får man den sjukdommen?? Nu skall jag berätta vad Norsk ribba är (Ivan undrade) Det är revbenspjäll i en jättestor bit med svålen på. Steks på ett speciellt sätt så svålen blir knaprig. Jättegott. Sen har man till: potatis, surkål, rödkål, katrinplommon, speciella korvar och färsbullar och en god sås. e så gött så. Fast man kanske måste vara norsk för att tycka det??? va vet jag.... Jag är inte speciellt förtjust i Jansson, men tar en bit ändå. Och det verkar som ingen svensk kan leva utan.. Viss mat måste man bara vara uppfödd på sen barnsben för att gilla. Det är bara så. Sen har vi pinnekjött som är en annan julrätt. Torkat, saltat revbenspjäll från får. Ligger i vatten över natten. Kokar köttet och har rotmos till. Underbart smaskigt (fast bara en gång per år) Som ni förstår så är min frys redan laddat med norsk julmat. Jobbarkompisen kom hem från Thailand nu och såg ut som en pepperkaka. Snart är det min tur. Och då kommer plötsligen kompisens dotter och säger att hon skall resa i 3 månader till Thailand. (dessa ungar) En annan tycker 3 veckor är länge... fast det är skillnad på 20 0ch 40 åringar...näh, nu får jag julstöka lite så det blir ordning på torpet.