Stöd Ukraina

Candys blogg

Torsdag 14 December 2006

Vinter???

Jag vill ha snö, jag vill ha kallt, jag vill ha stopp på allt regn, jag vill se sol!!!!!!
En sak vet jag i alla fall att om 2 månader och en dag har jag sol i 3 veckor. Och före det vill jag så gärna ha en riktig vinter. jag älskar alla årstider med alla ändringar. Älskar inte 20 minus, men visst är det skönt när det går mot vår efter vinter?? Just nu är det ju ingen skillnad mellan årstiderna. Känns ut som en halvtaskig sommar i Nord Norge. 10-12 grader och pissigt blött. Och just nu gör jag som alla andra, pratar väder.... Det positiva är att elräkningen inte är så tokig. Finns iof sig flera positiva saker, sliter ju inte ut vinterkläder eller vinterdäcken eller skridskorna.. Men har förbrukat några paraplyer under hösten pga blåst. Nu är det snart jul och det är ingen speciell julstämning att hämta med detta skitväder. Men jul blir det ju ändå har jag hört. Nästan alla julklappar är inhandlat samt min "norska" ribba. Ingen jul utan ribba. Äter svensk julmat på julafton så har jag mitt goa kvar på juldagen. Mumselimums. Men jag tar ju seden ditt jag kommer (snäll invandrare som jag är) jaja nu har familjen tagit sin vaccination för Thailandsresan i februari och alla längtar vi dit. Men först jul och allt som hör dit. ha en trevlig förjulstid med eller utan regn.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mape säger:
Kul blogg vädret är ju allas ämne u,i dessa tider.
Postat 2006-12-15 13:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet