Stöd Ukraina

Youcans blogg

Lördag 2 Februari 2008 - Rotorua

Kaitona River

Denna dag började med att vår Largo spottade blå rök. Åh vad jag ville skrota den! Vi bestämde att vi skulle uppsöka mekaniker för att gå till botten med problemet. Detta fick dock vänta till senare för nu väntade den spännande forsränningen.

Kaitona River skall vara den bästa att forsränna på i Nya Zeeland och det var helt ok med ett vattenfall på sju meter. Det var fantastiskt vacker omgivning och överallt längs flodbanken fanns små grottor. Vår guid berättade at maorierna använt dessa som begravningsplatser förr i tiden. Tiden går fort och guiden bestämde sig för att blöta ner mig ordentligt. Han såg till att hamna i ett litet vattenfall så det sprutade upp vatten i ansiktet på mig, Jag blev dyngblöt men skrattade..

När vi kom tillbaka uppsökte vi en mekaniker. Han tittade, lyssnade, gasade och funderade. Han bad oss återkomma på måndag kl. 07.30 för en motorcheck. Vi som hade hoppats på att komma iväg var lite besikna. Vi fick stanna ytterligare en natt i Rotorua. Vi gick tillbaka till campingen och tog ett doppa i de varma källorna innan vi somnade.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet