Stöd Ukraina

Annacs blogg

Måndag 25 December 2006

Juldagen

Hej igen!
Klockan ar 10.45 och vi sitter i lobbyn och vantar pa att John ska hamta oss. Vi ska aka till en o som heter Sentosa dar John och Inger kopt en lagenhet de just nu haller pa att bygga. Deras plan ar att bo dar nar de blir pensionarer. I gar (Julafton) spenderade vi dagen pa Singapore Zoo, bara jag o Theo. Kul for Theo att gora nagot annat an att springa pa stan. Det va nog en ganska bra dag att vara dar ocksa for det va inte sa mycket folk... Folk har firar ju faktiskt jul fast inte sa "heligt" som hemma. Verkar mest ga ut pa en massa praligt julpynt och sa denna julmusik som spelas hogt overallt!
Kl 17 va det julmiddag i Holland Village, det va bara John, Inger, Gerd, Laila, Per, Ase och sa vi 2. Jattegod julmat med sill och snaps och aven Spendrups julol och julmust som gar att kopa pa Ikea :) Ase va glad for att det regnade for det ar julstamning for henne, precis som vi tycker det ar mysigt om det snoar pa julafton onskar de sig regn :)
Efter maten satt vi bara och drack lite Bailys och vin, lyssnade pa julmusik och pratade. Theo fick lite julklappar, en T-skirt av Gerd och dem och en Spiderman av fam. Wong.
Vid 22 korde John oss hem til lhotellet och det gick faktiskt riktigt bra att somna!
Theo har blivit en baddare pa att prata engelska, jattekul att hora honom, han sager hello, my name is Theo, yes/no, thankyou very much, byebye o.s.v. helt naturligt, jatteduktigt!
I morgon bitti (maste ga upp kl. 5) bar det av till Thailand, Theo langtar, han ar lite trott pa Singapore nu, langtar efter sol och bad! Och det gor jag med!
GOD JUL! Bye bye
Dela med andra:    

Kommentarer
Flyckt säger:
Hej AC
Go forts. & allt. Hoppas allt är underbart.
Kram
Nettan
Postat 2006-12-29 15:26  Anmäl
Sickan säger:
Hej igen Anna-Carin, det låter som ni har det underbart... hoppas resan till Thailand har gått bra.
hoppas ni träffar på tjejerna från Borås, hälsa alla från mig... just nu är det ca. 5 grader varmt och sol i Borås, låter det lockande... i alla fall inget regn på ett par dagar.
puss och kram Annika
Postat 2006-12-28 13:46  Anmäl
Roy säger:
Kul att läsa om din resa med Theo, att resa med barn ger en helt annan dimension åt upplevelsen. Hoppas att ni får det fint på Sentosa, gick att bada där sist jag var där..
Postat 2006-12-26 09:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista kvallen pa Phi Phi
17 år sedan
Flygproblemen losta!
17 år sedan
Att resa ensam med barn...m.m.
17 år sedan
Phi Phi