Stöd Ukraina

Annacs blogg

Söndag 31 December 2006

GOTT NYTT AR!

Hej! Va ett tag sedan vi skrev nu... har sa fullt upp hela dagarna med att sola och bada och sant :)
Nu har vi varit har i Thailand i 5 natter, i Patong pa Phuket narmare bestamt. Har ar ganska stimmigt och livligt, vi langtar lite efter lugnet. Samtidigt ar det kul att se det har som man hort sa mycket om!! Lite overkligt vad mycket bekanta hemifran som ar har! Har redan traffat Patrik Helmbring, Lollo och malin fran hotellet, Jeppe o Camilla, Pontus Brandt och Asa och tjejerna fran Boras. Vi bor ju ihop med Per fast honom ser vi inte sa mycket, han kommer hem framat morgonen och sover pa dagarna, men vi klarar oss bra sjalva! Harom dagen hyrde vi en longtailboat tilsammans med Jeppe och Camilla, akte till en paradiso som heter Bon Island och pa vagen stannade vi och snorklade vid ett rev. Forutom var chauffor, va en annan Thailandare med och hjalpte Theo, det va 5 meter djupt sa man vagade ju inte slappa i honom sjalv. Han lindade in Theo i en stor flytvast och satte pa snorkel och mask sen tog han hnom under armen och gav sig ut, de va jattelangt borta och Theo tyckte det va jattespannande med alla fina Nemofiskar :) Precis som man alltid har hort sa ar verkligen Thailandaran extremt barnvanliga! Hela tiden kommer de fram och ska prata och klappa pa Theo, han blir nastan lite radd ibland... Theos humor gar lite upp och ner, for det mesta ar han lycklig men ibland ar han sur och langtar hem... Han har klagat pa att vi inte umgas med nagra barn men sa i gar pa stranden fick han syn pa en helt fantastisk liten tjej, svart har, fullt av pyttesma flator, anda ner till rumpan, och som en fisk i vattnet, Theo blev helt fachinerad:) Efter ett tag kom hon fram och det visade sig att hon va fran Varberg! Fast fodd har... Theo och Kenang som hon hette lekte hela dagen, hon larde honom en massa tricks i vattnet b.l.a att sta pa hander, de hade jattekul och det va nog precis vad Theo behovde...
Har rader just nu febril aktivitet infor nyarsfirandet i kvall, de har dukat upp at sakert 300 personer runt poolen pa vart hotell, dar ska det vara nyars supe och enmassa upptradande, inte pa sa hog niva :) en Thai-Elvis, hotellpersonalen dansar Thai-dans och sa en show med apor!! Blir spannade att se... Vid tolvslaget skalar vi i champagne som ar valdigt dyrt och ovanligt har, vi har fatt forbestalla for i vanliga fall har hotellet inte ens vanligt vin... sen slapper de upp nagra varmelyktor. Pa tal om sadana kom vi ju hit pa annandagen vid 10, pa slaget 2 ar sedan Tsunamin, da slappte de ocksa upp sadana lyktor till minne av alla omkomna. Nu marks inte sa mycket fran Tsunamin men folk pratar mycket om den. Speciellt Thailandarna, de ser helt annorlunda p[ handelsen, tolkar den som typ att det kanske inte ar meningen att de skall vara har pa denna platsenoch att det var nagot slags tecken.
I morgon bitti tar jag och Theo baten till Krabi, Aonang narmare bestamt, dar ar fam. Montheli redan pa plats, ska bli jattekul att traffa dem som kanske ar pa lite mer samma niva som oss :) Theo ser mycket fram emot att fa leka med Alba och Tindra. Forhoppningsvis ar det lite lugnare tempo dar ocksa....
Just nu sitter jag pa ett litete Internetcafe en bit fran dar vi bor. Theo och per ligger hemma pa rummet, Theo har fatt nacksparr, ar nog en kombination av hard sang och Aircondition. Men jag gav honom lite alvedon innan jag gick sa forhoppningsvis mar han battre nu! GOTT NYTT AR allihopa. tolvslaget har ar ju nar klockan ar 18.00 i Sverige i kvall, ni far tanka lite pa oss da och ta en skal!
Kramar A-C och Theo
Dela med andra:    

Kommentarer
Majken säger:
Kul att höra ni har det bra här hemma i grådiset håller året på att ta slut jag tänker på er vaje dag och ser fram emot att hämta er på landvätter när ni kommer hem je kompien teo en jättestor nyårskram från både mor-mor och mej ha detbra och hälsa per och övriga vi känner av alla våra vänner grått nytt hår önskar pappa
Postat 2006-12-31 12:31  Anmäl
Vonna säger:
Gott nytt år på er båda.... hälsa de jag känner.
Kram Yvonne
Postat 2006-12-31 12:26  Anmäl
Majken säger:
Vi har väntat på en rapport från Thailand så det var kul att läsa om hur ni har det. Här hemma är nu kl 11.00 så vi passar på att önska er två ett GOTT NYTT ÅR! Kramar Mormor & Morfar
Postat 2006-12-31 11:06  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista kvallen pa Phi Phi
17 år sedan
Flygproblemen losta!
17 år sedan
Att resa ensam med barn...m.m.
17 år sedan
Phi Phi