Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Söndag 25 September 2011 - Daytona Beach
Resealbum: Daytona 2011

Howdi folks

Allt väl over here, vi kunde inte ha det bättre. Helgen har vart så där fantastiskt härligt stekande het med temperaturer kring 40 c och en luftfuktighet på 100 %. Missförstå mig inte, jag älskar verkligen sol och värme men när till och med vårat lilla blötdjur till son blir tagen och vill gå upp från poolen. Då är det hett! Gårdagen var en sådan dag, vi plaskade så klart runt ett par timmar, dök, simmade, och lekte tafatt i Lazy Rivern, vi drack frozen strawberry daquiries och öl och brynte på fläsket ytterligare, men tillslut så hade den lille fått nog. Upp för lite hemmalunch och vila en stund innan vi i den lilla familjen satte oss i bilen och körde till Kissimmee old town för lite bilutställning. Väl där gick rod byggaren runt och pratade och pratade och fick tips och ideer om sin blivande rat rod där hemma. Marcus fick åka lite karuseller, spela bort att par dollar i en spelhåla coh vi tog en behövlig liten vätskepaus. Old Town är en rätt mysig liten "håla", ser nästan ut som en gammal vilda västern stad. Vårat sällskap från Luleå valde dock att stanna hemmavid, coh dom hade haft det rätt gott dom med.
Idag , söndag så har då vädret varit liknande gårdagen och så även våran sysselsättning. Vallon blodet har då iallafall spätt ut sig på vägen, det är då säkert, för min syster Monas hudfärg börjar nu anta en färg som tom får Fröken Heikkilä att blekna, och dom som känner henne vet vad jag pratar om. Vi andra är "bara" härligt gyllenbruna , fast den lille liknar numer en Floridiansk surfer dude, med sin brunabrända lekamen och solblekta hår. Lille loppeloppen! Iallafulla fall så har vi chaffis hela dagen, då herr Larsson avstår från procenten idag , så vi passade såklart på att utnyttja detta faktum. Efter en smaskig lunch vid poolen och dricka därtill så åkte vi *harkel* ( förlåt Ove) toyota ner till North Turn för lite mer vätska. Ett snabbt stopp på ett lokalt apotek och Bettans piller för Restless legs hann vi också med. Nu är vi hemma, nyduschade och fräscha som nyponrosor. Marcus har hunnnit med en minigolf runda med moster och krille. Snart väntar chaffisen igen för att ta oss upp till Ormond Beach och lite söndagsmiddag på T.G.I.F, vad som händer sen står skrivet i stjärnorna men jag kan nästan slå vad om att sängen hägrar tidigt även idag. Nu bjuder vi på lite bilder från gårdagens bilutställning och några från dagens aktiviteter. Håll till godo så hörs vi i morrn igen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
12 år sedan
Some catching up..
12 år sedan
Good Morning
12 år sedan
Valborgs