Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Tisdag 27 September 2011 - Daytona Beach
Resealbum: Daytona 2011

FORDEN

Idag har vi faktsikt inte åkte Toyota en enda gång, så det så!! Idag har faktiskt våran svarta PRO Ford Crown Victoria gått varm, så det så! MEN...vi har ätit ris, fast vi överdriver om vi säger att det var gott, för det smakade just ingenting. Vi skulle ha gått på Marcus linje och valt pizza, där på food courten på Volusia mall. Men vi börjar väl från början? Gårdagens middag på TGIF var väldans smaskig och deras Mojitos än mer smaskiga. Mycket mer än så hände inte igår kväll, utan vi slötittade tv och somnade sedan sött. I morse åkte riskokaren med innehåll ner till Cape Caneveral och Kennedy Space Center. Jag och pojkarna lyxade till det med ute frukost på IHOP ( international house of pancakes) som ligger ett stenkast från hotellet. Fullproppade med scrambled eggs, bacon, toast och amerikanska pannkanor med blåbärssirap rullade vi så ner till poolen. Ännu en stekande het dag väntade oss, men poolområdet var idag lagomt fullt eller ska man säga halvtomt. Vi badade och åkte ringar i Lazy Rivern och var nere på stranden en bra stund och byggde borgar eller om det fort, och badade lite i den pissljummna Atlanten. När man står där nere på den milslånga stranden, men det stora havet framför sig och solen stekandes i skinnet då blir man väldigt lycklig. Herre gud vad jag älskar denna plats! Nåväl, tillbaka till verkligheten nu. Efter x antal timmar i solen så hoppade vi in i bilen ( FORDEN den med V8 ) och körde mot Volusia mall. Daytonas svar på shopping eller gallerian. Fast typ 10-15 gg större. Där åt vi sen lunch/tidig middag i food courten innan vi började beta av affärerna. Nu bidde det inte så mycket shopping ändå, ett par tshirtar till hanen, 1 tröja till mig och lösgodis i form av legobitar till ungen. Far och son träffade på några såna där möpar ( militäriskt intresserade personer) såna som står och värvar ungdomarna. och vips blev Marcus utrustad med värsta solglasögonen, armband och en hake att fästa på något lämöligt ställe. En kaffe latte i handen och vi fortsatte till Walmart i Ormond Beach. Loppe hittade såklart lego som han behöver, Peter fyndade bilgrejjs, själv så blev det just ingentingen förutom en väldigt fin tavla som jag hoppas få hem in one piece. Sen hemåt och nu hade regnet kommit, vi undrar om det är Ophelia som härjar där ute i Atlanten. Ett snabb stop på en liquer store och inhandling av en flaska vin och nu sitter vi här i lgh och har det gott. Stormar, regnar och åskar ute, loppe har byggt sitt lego färdigt, vi dricker vin, äter chips och inväntar att få debriefa Luleåborna om deras dag på Kennedy Space center. I morgon är en annan dag, och den återkommer jag med vid lämpligt tillfälle.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
12 år sedan
Some catching up..
12 år sedan
Good Morning
12 år sedan
Valborgs