Stöd Ukraina

Annans blogg

Fredag 14 Mars 2008

Hemma på en leråker

sitter man och titar ut över ett brungrått Upplandsgärde. Nåja, det börjar spira och gro i rabatterna, krokus, scilla,julrosor blommar. Äppelträden är beskärda till oigenkännlighet.
Förra veckan var jag en hastig tur till Odense i Danmark för inhandling och titt på säsongens krukväxter och sommarblommor. Danmark är dejligt, danskarna har ett mer avslappnat sätt att umgås måste jag säga, och vad vi gjorde mellan alla blominköp var att ÄTA, äta och åter äta.
Våren var mycket längre åp väg kan meddelas.
Om 8 dar bär det av, till Ecuador, en natt i Guayaquil på hostel är bokat och förhoppningsvis blir det därefter vidareflyg till Galapagos dagen efter. Ett drömmål för oss som är djur och naturfreak, men som också kommer göra ett STORT hål i kassan.
Ny kamera är införskaffad, med macro och bra förstoring, och en hel bok med instruktioner om allt den kan, men det där är teknik och det får Kjell sköta, liksom att hålla rätt på ppp, pass, papper o pengar.
Själv har jag införskaffat en ny uppblåsbar nackkudde, då den gamla hade pyspunka. Ett kit med öronproppar. Erfarenheten av att lega sömnlös under en skramlig fläkt i Costa rica fick mej till att inhandla detta á 24.50, kan det var värt.
Så nu drar det ihop sej, skönt, vi räknar ner, kvasten är bunden så jag hinner en tur till Blåkulla med.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
12 år sedan
Hal som en ål..
15 år sedan
Ingenting är heligt...
15 år sedan
Pest eller kolera