dagar kvar innan jag sätter mej på kvasten och far i väg igen. Det blir inte Blåkulla trots att vi far på påskafton, men Blåkullaresan har väl förmodligen klarats av innan påskafton.
Vi ska åka till
Ecuador, det ska bli intressant och Galapagos hägrar läskigt nära, men jag har googlat mej gråhårig för att hitta ett lågprisalternativ för att se den övärlden, för det var alldeles förskräckligt vilka priser.
Så nu har jag kastat in handduken, vi bara åker till Ecuador och ordnar resten på plats och som det kommer. Så om dryga månaden kanske jag sitter och tittar på blåfotade sulor och sjölejon i stället för som här på min leråker; steglitser, harar och rådjur.
Innan jag åker ska jag hinna med en jobbresa till det trevliga Odense för inköp och inspiration av säsongens krukväxter,, jag är lika glad varenda gång jag får åka till
Danmark, ett härligt land och härliga människor. Och kan man tänka sig, efter Ecuador blir det Amsterdam med tjejkompisarna, fem dagars galenskaper. Men när vi kommer så passar drottningen på att fylla år, så det var på hånken o pinn vi hittade
billigt boende, det blir två nätter på hostel och tre nätter på båt.
Summan av kardemumman är att det blir tre resor på två månader, och mitt bloggande ska åter komma igång.
I morgon är det bara 30 dagar kvar....
MVH Tobbe