Stöd Ukraina

Trichys blogg

Fredag 13 April 2007

Hallå igen!

Dags för ett inlägg i resedagboken igen! Jag har det bara bra här i Indien! Vi har hunnigt med ytterligare studiebesök och föreläsningar. För några dagar sedan fick vin möjlighet att besöka ett äldreboende som dervs av katolska nunnor. Det verkade som om de gamla var väl omhändertagna där, och hade det bra. Det är så stor skillnad om man hjämför med svensk standard. Många bodde i en stor sal, där sängarna stor på rad. Det är annat än på Svenska äldreboenden det! Men här tror jag att det är helt normalt för de gamla att dela rum med många andra. Det är ju så många familjer bor.

Jag har hunnit vara ute och gå i byn där vi bor en hel del. Det är jätte intressant att få se hur omgivningen ser ut, prata med lokalbefolkningen, m.m. Igår blev jag inbjuden i ett hus i byn. Spännande att se hur folk har det inne! Så hade vi aldrig gjort i Sverige! Bjuda in en främling skulle inte komma på frågan!
Nu måste jag ta och sluta, för nu kommer taxin. Ha dt så bra alla där hemma!
Stora kramar till er alla från Anna!
Dela med andra:    

Kommentarer
Celle säger:
Hej Anna!

Kul att läsa att du trivs i Indien! Jag har en kollega som undrar om du ska ut och shoppa innan du åker hem. Hon undrar i så fall (så klart helt frivilligt från din sida!!!) om du har lust att spana efter "magdans"-kläder till henne i storlek 38 t.ex. haremsbyxa och tillhörande topp/jacka eller linne och höftsjal. Men det är som sagt bara om du hinner och har lust. Ha det gott, vi saknar dig här hemma!

Många kramar från Céline
Postat 2007-04-27 15:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hallå igen!
17 år sedan
Länge sedan sist!
17 år sedan
I Trichy!
17 år sedan