Som ett avbrott i surfandet tog vi en morgon båten ut på havet för att testa vår fiskelycka. Från början kände i alla fall jag att det var ett litet välkommet avbrott och bara en skön båttur i solskenet på morgonen. Men vilken dag det blev. Jag lyckades få upp mitt livs andra fisk. Inte vilken fisk som helst, det var en tonfisk! Det var dock ingenting mot vad Jonas iden andra båten drog upp. Han fick en Mahi Mahi på 15 kg!!!! Det var i särklass den största fisk jag sett. Den fisken räckte för övrigt att mätta 20 personer på den BBQ som följde på kvällen. Men dagen bjöd på mer än bara fiske. När vi var på väg in från fisketuren såg vi delfiner som lekte bara ett par meter ifrån båten. Dessutom lyckades jag spana in en sköldpadda som just dök. Det gör liksom min resa komplett. Jag har hoppats på att få se en sköldpadda enda sedan vi kom hit till
Costa Rica. Näst sista dagen var det alltså dags att få se den. Tyvärr hann jag inte få den på bild så ni får helt enkelt lita på mig när jag säger att den fanns där.
Efter fisketuren och lite mer surf så började resan lida mot sitt slut. Men det sista vi gjorde var att njuta av en fantastisk solnedgång. Tankarna på vad vi varit med om snurrade i huvudet. Costa Rica är verkligen ett land som har allt. Det är vacker natur, det finns äventyr om man vill ha det, det är god mat och människorna är vänliga och försöker hjälpa även om engelskan inte är så väl utbredd. Åk dit!