Nu sitter jag har pa Gili Trawangan igen och tycker att det ar riktigt mysigt att vara tillbaka. Egentligen har denna resa varit valdigt upprepande, men jag trivs sa jakla bra har i
Indonesien!
Och om en manad blir det ju splitternya aventyr :)
I alla fall.
Vi har badat, atit fruktansvart god mat och bara haft det harligt.
Igar drog vi ut pa sama sama-puben dar jag traffade en gammal bekant.
Personalen var halvfull/halvhog och en valdigt rolig skara. Det sjukaste av allt var att dom pratade alldeles for mycket svenska for att det skulle kannas riktigt klokt.
Vi satt i alla fall uppe med dem och sjong, spelade gitarr och bongo till klockan 6 i morse.
Sedan satt vi i 40 minuter och vantade pa en skymt av soluppgangen ovanfor den stora vulkanen pa
Lombok.
Mycket vackert.
Sedan idag vaknade vi vid 12-13 kanske, och spenderade sedan resten av dagen pa stranden. Jag och Rebecka blev medbjudna upp pa en fiskebat av nagra glada indoneser och fick testa pa att fiska tonfisk med hjalp av plastflaska, fiskelina och krok.
Vi fick ingen fisk, men grabbarna drog upp 2, 3 stycken fina firrar. Valdigt primitivt och harligt. Ingen hov, inget nagonting.. Enkelt och bra. Ibland drog dom ut pa surfbrador eller med snorkelutrustning nar fisken var svar att hala in.
Det mest frana var nar de stora fiskarna fick minifiskstimmen att hoppa som tokiga ovanfor ytan, och mitt i allt kokade det av lite storre hungriga fiskar som febrilt forsokte fa sig en fangst.
I morgon bitti drar vi tillbaka till
Bali igen och flyttar in i en
Bungalow i Seminyak. Nu ska vi ga och kaka mat pa stranden i en liten hydda med kuddar, tv och dvd! Jag alskar Gili.
Kram