Under näst intill en vecka i slutet av augusti så förärade mig Emil ett högtidligt besök i landet med det universella språket, världens vackraste kvinnor och världens knepigaste kökstraditioner. Naturligtvis var jag ju tvungen att proppa i honom så mycket jag kunde under en vecka, av det knepiga köket. Jag nämnde tidigt att det skulle kunna bli ostrån en vacker dag men det var han lite skeptisk till.
Först ut blev dock sniglar:
Som bekant så smakar de ju faktiskt inte så mycket, men smöret är ju riktigt fint. Så fick då lov att bjuda på något annat som hade lite mer karaktär av smak istället för konsistens, nämligen grodlår:
Nu började det bli lite mycket med alla nya intryck så som tur var investerade jag i ett litet spel som skulle få honom att känna sig lite mer som hemma igen:
Efter några bataljer med gitarren så drog vi oss ut mot nattens bravader, och mat såklart:
Som sig bör så avrundades maten med lite läckerheter:
Nu hade ju Emile haft det lite jobbigt under veckan för jag hade tjatat och tjatat om dessa ostrån och tyvärr så hade de ju inga på mussleriet. Men så skulle vi bjuda på en svensk kväll med fransk sill, fransklagade köttbullar, rysk snaps och franska levande djur som man måste tugga ihjäl:
Men det gick bra det med!
Sedan tog vi helt enkelt till med ett svenskt partyspel: