Stöd Ukraina

Firepipers blogg

Onsdag 26 September 2007

NEJ, jag vill inte ha socker i kaffet!

Häromdagen så ramlade i den typiska invandrar/turistfällan. Jag tänkte med nöjje avnjuta min första kafferast på nya jobbet och begav mig då till kaffeautomaten. I Frankrike är naturligtvis inte kaffet gratis, även i industrin, och för att undvika släpande på alla euro-mynt så har de en liten sak som man laddar med alla sina röda värdelösa mynt och kan då köpa sig en kaffe för det överkomliga priset till 3 kronor.

Så där stod jag förvirrad framför kaffeautomaten och insåg att det inte stod socker på alla knappar. Så jag frågade lite försynt varpå det förklarades att det fanns nymalet kaffe och pulver kaffe men, haha, det är ju samma skit alltihop. Nåväl tänker jag, trycker på styrkeknappen tills den står i max (som "hemma") och tar mig en nymalen "lång" kaffe. Och BLÄ så mycket socker det var i den. Sen insåg jag mitt misstag, eftersom de inte vet vad kaffestyrka är så har de en knapp för sockerstyrka!

Men nu vet jag åtminstone att om man ställer den på noll så slipper man socker. Hur man får starkt kaffe har jag dock inte listat ut...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prylar!
16 år sedan
Partaj i Sundsvall
16 år sedan
En kvinna från Paris
16 år sedan
En svensk kopp kaffe