Stöd Ukraina

Lengans blogg

Onsdag 20 Augusti 2008 - Peking

dagbok peking 20/8

20/8:
Nä, vi tog en OS-fri dag. Vi åkte till Himmelska fridens torg. Häftigt att se detta enorma torg. Vi gick igenom Himmelsa fridens
port och promenerade mot den förbjudna staden. Vackra byggnader och stekande hetta (som vanligt).
Sen gjorde vi ett besök på Beijing Zoo. Vi blev förälskade i pandorna . Så söta! En av dom hade värsta showen då han lekte med
en gunga gjord av bildäck. Plötsligt hade han lyckats sätta sig i gungan och åskådarna jublade. Lika underbart som det var att se
pandorna, lika sorgligt var det att se kattdjurens burar. Tigrar, pumor och lejon låg i betongburar på ca 4 gånger 4 meter.
En jättevacker lejonhanne låg där med sin vackra man och tittade på oss. Jag stod länge och tittade in i hans ögon på 3 m håll.
Han gjorde ett starkt intryck på mig, stor, stolt, vacker men så sorgsen. Ett ögonblick jag sent kommer glömma.
Efter djurparken blev det ett besök på shoppinggallerian Ya Show. Jag köpte lite krims krams av en gumma och 5 minuter
senare kom hon fram till mig och påstod att jag hade gett henne falska pengar. Jobbig situation med mycket folk så hon fick
en ny hundring och allt var frid och fröjd igen. Jag hade flera skumma sedlar så troligen hade jag fått dom när jag sålde någon
biljett på stan. Plötsligt bland alla shoppare stötte jag ihop med vår svenske Kung... hej lyckades jag få fram i alla fall.
Drottningen var också med samt prinsen. Jag pratade en liten stund med prinsen men en av livvakterna såg butter ut så jag
lämnade dom ifred. En kul upplevelse i alla fall att stå en meter från vår kungliga familj.
Emma shoppade full kasse som vanligt....
Grymt god middag på en Kinakrog. Personalen stod runt oss och ville prova min sverigehatt mm. Kändes som deras höjdpunkt
för dagen att några västerländska fans var på plats. Kvällen rundades av på W-bar....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet