21/8:
Dags för beachvolleyboll! En repris från Aten, då var det en underbar kväll, nu ösregnade det hela dan... Först såg vi damernas
bronsmatch som spelades mellan
Kina-Brasilien. Kinesiskorna spelade bländade och vann enkelt. Sen var det dags för de
regerande mästarna från 2004, Walsh/May från USA att försvara guldet mot ett par från Kina. Finalen var jämn men det
otroliga regnvädret försvårade spelet. Paret från USA vann ungefär samtidigt som min regnrock gav upp och jag var genomblöt
samt började frysa för första gången i Peking. Glädjen från vinnarparet värmde i alla fall innan vi stegade hemåt.
På kvällen såg vi Wissmans final på 400 m i ösregn. 110 m häck var också en av finalerna. Utanför arenan sprang jag på USA´s
guldtjej från beachvolleyn, Kerri Walsh. Jag hade med mig ett guldfoto på henne som jag tog i Aten 2004. Hon blev förvånad
och glad över att se bilden och signerade den. Sen for vi hem till
hotellet och hade HHH-förfest. Jag hade köpt ost till Johan
som ett minne från en fest i Aten :) De fyras gäng var rejält glada när det bar iväg till Holland Heineken House.
Där spelade ett Holländskt band och vi dansade hela kvällen på en sidoscen. Det var absolut OS galnaste natt.
Redan efter HHH går allas minnen lite isär men vi minns hur vi träffade Australiens målvakt i vattenpolo, Alicia McCormack.
Hon hade sin medalj runt halsen och både jag och Rickard fick äran att ha den på oss. Vilken ära! Sen for vi runt på lite olika
ställen men vilka låter jag vara osagt... hem vid 06.00