Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Fredag 7 Juni 2013 - Lead

Dag 40

Packade ihop mina väskor för femtielfte gången och checkade ut för att köra österut.
Jag tror jag är på rätt väg faktiskt, kvinnlig intuition.
Någon har råkat krafsa ihop lite grus från Wyoming :D
Röda berg här uppe också Wolfie :)
Hittade den!
Devils Tower är en klippa som uppkommit av ett vulkanutbrott och en längre tids erosion. Lavan i den ursprungliga vulkanen har stelnat och bildat en hård kärna medan de lösa sedimenten runtomkring med tiden har försvunnit. Den är nästan 300 meter hög!
Kostade $10 att köra in så jag struntade i det. Vad finns det mer att se? :) Köpte lite glass, ringde videosamtal via Skype hem till mamma och pappa och så fick de "sitta" på instrumentbrädan och hänga med när jag körde bil.
Tänk att allt är rött under detta härliga gröna.
Kom till Deadwood i South Dakota där Wild Bill och Calamity Jane är begraven.
Utsikt över Deadwood från kyrkogården.
Parkerade vid Adam's House som byggdes 1892. Det gick minsann att fickparkera med en SUV också :)
Nya Saloon nr 10. På bild syns korten som kallas "Dead Man's Hand", just för att det var dom korten Wild Bill höll i när han dog.
Mysig stad att gå i.
Gamla Saloon nr 10 där Wild Bill blev skjuten i ryggen vid ett pokerspel. Han brukade aldrig sätta sig med ryggen mot dörren och så blev han skjuten i huvet av Jack "Crooked Nose" McCall som hängdes som straff.
James Butler Hickok föddes 1837. Han var en legendarisk revolverman i vilda västern och var skarpskytt i inbördeskriget som nordstatare. Han var även sheriff i Kansas och var med ett tag i Buffalo Bills show där han gestaltade sig själv.
Körde vidare till Lead för att checka in på mitt hotell. Sen försökte jag hitta någonstans att äta. Hittade först någon subwayaktig sak men trots det stod öppet var dörren låst, körde till en supermarket men hittade inget trots jag gick två varv. Har ju ingen mikro eller kylskåp i detta rummet.
Nu hade det börjat åska och regna när jag gick över andra sidan gatan till en restaurang där det stod det var öppet. Nä då var det något bröllop där. Hittade ett annat hotell som hade restaurang så jag kunde köpa mig en hamburgare. Puh att det ska vara jobbigt att hitta mat ;)
Tyvärr hade det slutat åska när jag kom ut igen. Det som är så mysigt :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
7 år sedan
Dag 5 - 6
7 år sedan
Dag 1 - 4
7 år sedan
Dag 83