Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Fredag 19 Juli 2013 - Cincinnati

Dag 82

Fick ihop väskan och packade den så bra jag kunde. Sista gången jag skulle checka ut.
Körde och köpte frimärken och postade de sista vykorten från New York, man är ju ute i god tid som vanligt :)
Tankade och begav mig till flygplatsen, fanns inte så mycket annat att göra i tre timmar innan bilen skulle vara inlämnad.
Så det var bara till att ta ut alla väskor och lämna min trogna lilla racerbil. Fick åka gratis shuttle till flygplatsen.
Klockan var runt tolv och senare kom åskan förbi. Hoppades på att den skulle vara borta vid sju.
Stod i kön till incheckningen när jag hörde att en väska framför mig i kön var för tung. Hon sa att den bara fick väga 50. (23 kg).
När det var min tur vägde min 51,5. Aaa jag försökte ställa en massa frågor och vara superglad o trevlig så han sa inget om det. Puh!
Tog mig lite att äta.
Sen var det bara till att vänta lite till. Planet var lite försenat. Och när det hade landat så var det fel på radarn så flighten blev inställt.
Det var inget roligt att vara själv i det läget. Fick taxi-, hotell- och flygbiljett och fick gå hela vägen för att hämta ut min väska igen. Nu var klockan över 22 och jag hade varit på flygplatsen i 10 h.
Fick en kille från somalia som körde taxi. Han frågade flera ggr om jag skulle ha en drink eller middag innan hotellet men nej jag vill inte!
Och när vi tack och lov var framme så sa jag att jag tyvärr inte hade någon drinks då jag inte räknade med att vara kvar en dag till. Då säger han på ett läskigt sätt att han kunde ge mig pengar. Jo tack å vad skulle jag göra för att få dom? Äckelgubbe!
Tog ett tag att checka in då jag bara hade biljetter från flygbolaget och när jag väl fick ett rum var det ett rökrum.
Var ledsen, arg och besviken på att planet blev inställt :(
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
7 år sedan
Dag 5 - 6
7 år sedan
Dag 1 - 4
7 år sedan