Hej.
Sedan sist har vi varit ivag pa en tripp runt lilla
Bali och kikat pa vulkaner, sjoar, gigantiska tempel, Risfalt, tempel, tempel, risfalt och tempel.
Och sa risfalt ocksa.
Det ar valdigt vackert overallt nastan, men nog ar det skont att vara har i kuta/Seminyak och gora ingenting!
Vi gor for lite ingenting har i varlden.
I alla fall, vi var i Ubud och lyxade till med helkroppsmasssssage (for min del x2 - ska det va, sa ska det) och dyr mat = 45kr haha. Det ar konstigt har, man tycker instinktivt att matpriser over 20 kr ar onodigt dyrt.
Sedan akte vi till Pemuteran pa nordvastra Bali.
Vi visste ingenting om stallet, men tyckte det verkade bra.
Har fick vi uppleva "naturkatastrof" #2;
Det var sa torrt dar att det brann konstant uppe i bergen, overallt! Det var fullt av rok och aska i hela byn.
Vi fragade lokalfolket om dom inte var radda att det skulle sprida sig ner till byn nar det aven tokblaste...
Svaret blev axelryckningar + "Is normal, happen every year"
Pa natten sag det verkligen ut som lava som glodde och hade sig.
I alla fall, Pemuteran var inte mycket mer spannande an sa. Vi bodde vid en vag mitt bland absolut ingenting.. Vi forsokte fraga var centurm var, alla svarade olika men tydligen var centrum lite overallt. Lite sa dar utspritt och forvirrande.
Snorklingen runt Menjangan Island var mysig i alla fall, sa det var vart det.
Nu ar vi tillbaka i Kuta, och det har blivit varmt och fuktigare.
Vi har varit ute pa apache reggea bar, espresso bar och lite sadanna stallen som finns har.
Mickis och Nanang ar tillbaka fran
Java nu, sa vi har spenderat lite tid med dom ocksa vilket kanns kul. :D
Vi har flyttat!
och inte nog med det, vi betalar mindre OCH har pool, gratis frukost, balkong.. Till och med Bed bugs faktiskt.
Helt otroligt vad man far pa kopet har.
Kopte aven surf brada idag, sa nu jaklar!
Ikvall ska vi ivag allihopa till en japansk restaurang - kaka lite sushi, lyssna pa Saharadja och mysa pa.
Blev medbjuden pa brollop av en kompis har imorgon ocksa, men har ingen moppe sa det blev lite krangligt.
Men erbjudandet var snallt "You want to come to my friend wedding tomorrow? Lot of good sea food you can eat, Yes?".
Haha, sadant som aldrig skulle handa hemma.
Nu ska jag ga och vaxa min nya gamla brada :D
Ha det gott, och lamna garna en kommentar eller sa.