Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Torsdag 12 December 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Bortkopplade, feber och rallymamma

Hej hej hallå

Phu! Jag antar att ni undrat var jag hållit hus men vi har inte haft något internet de senaste två dagarna. Just nu surfar vi på grannen Astrids nät eftersom vi inte lyckats få hjälp med vårt uppkopplingsproblem. En bra sak är dock att min fixiga pappa fick tag i en skruvmejsel och öppnade upp sin dator, gjorde något med batteriet och vips så funkade datorn igen. Skönt, det är inte helt enkelt att skriva på iPaden. Nu kanske vi kan få till lite bilder också.

De senaste två dagarna har jag varit ganska hängig. 39-40 graders feber men ändå ganska i gasen på alvedon och mat och dryck har jag också fått i mig rätt ok. I skrivande stund är det i princip ingen feber att tala om längre (37,6) så imorgon är jag nog på banan igen. Det vore bra eftersom vi bara har fyra dagar kvar i huset och Mae Phim och vi gärna vill suga ut det sista ur Coca Cola beach innan vi drar vidare. Sedan bär det vidare till Trat och ett schysst hotell (enligt hotellets hemsida iallafall) i fyra dagar innan vi tar färjan över till Koh Chang och vår bungalow på Chai Chet. Anledningen till att vi stannar i Trat i fyra nätter är för att vi inte kunde hyra huset längre och Chai Chet inte hade boende till oss innan den 20/12.

Idag var pappa hemma med mig mitt på dagen medan mamma och Charlie fick lite egentid på Coca Cola beach. Dem var på krabbjakt och Charlie blev tydligen helt vild varje gång han såg en krabba komma springandes över sanden "taaaaaaaa den mammaaaaaaaaaaa" vilt pekandes och flaxandes. Dem var många och snabba men mamma hann fånga några små rackare som ännu inte lärt sig hur man snabbt som ögat gräver ner sig i sanden. Förutom krabbjakt byggde dem även en sandladugård i sanden men varken krabbjakt eller sandladugård blev förevigat på bild så jag är lite sur eftersom det lät kul och jag gärna sett det. Skjutsen hem från stranden idag var det mamma som stod för. Jag klappade händerna, Charlie somnade (av skräck?!) och pappa mumlade något om att hon måste ha lika mycket koll däcket till sidovagnen som dem på moppen. Han tyckte nog att hon körde lite väl hårt i vissa gupp och gropar, hehe.

Imorgon är det lucia så kanske får man sätta tänderna i en lussebulle då. Poppie's bageri som ligger intill vårt område drivs nämligen av en svensk/thai så där finns det mesta en svensk/skandinav kan bli sugen på efter ett tag, tex lussekatter. Eller varför inte festa loss på en påse Turkisk peppar för 40 kronor!!

Hej på ett tag!

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet