I morse när jag tog min gamla renault till "stan" så tänkte jag..gu´vad vackert det är nu.
I allén in mot centrum visade lönnarna sin allra vackraste försommarskrud, å jag fundra på om jag inte skulle blogga lite om min egen hemstad,
Sveriges närmaste stad; Enköping.
Enköping är en stad som man åker igenom på fem röda sekunder, rondellerna och sviss ut på motorvägen igen, men varför inte stanna en stund ? Här finns ju ett eldorado för den som gillar blommor och blader, för den som vill ha idéer till sin egen täppa och för den som bara vill njuta av färgprakt, ty nu står de senblommande lökväxterna i full blom i Drömparken, Kejsarkronan med sin praktfulla oranga klädnad har inte för inte fått det namnet, sammetsvarta tulpaner. Magnolian med sina blekrosa och vita stora blommor kan avnjutas vid Klosterparken.
Så småningom blommar Azaleor och rhododendron i Skolparken, en park som första helgen i juni inbjuder till mångkulturellt möte i form av musik, dans och mat från världens alla hörn.
Och inom sinom tid blommar clematis och rosor i Pastor Spaks egen lilla park.
Och överallt möts man av fickparker där man kan slå sig ner och vila benen, för det finns fler parker en de här, men lite ska man hjitta själv också. Och när kaffetarmen suger så finns det naturligtvis ett antal vattenhål för det med, vad sägs om Hamncafeet med gott fikabröd, hantverk och utsikt över åmynning med hängbryggor.
Nu ska ju inte en blogg vara lång och tråkig och vitsen med detta inlägg är att man ska bli lite nyfiken och ta sig hit; till världsmetropolen Enköping. Välkomna