Stöd Ukraina

Sambuca84s blogg

Lördag 12 April 2008 - Perth
Resealbum: Australien -08

Blasor under fotterna !

jo men har traskat som aldrig forr den senaste veckan vanstra foten e helt paj just nu men det gar val over :) sa imorgon ska jag ta en bat ut till en o som heter Rottnest island dar jag redan fixat en cykel sa slipper jag ga sa mkt dom narmsta dagarna det e bra !
Har sett valdigt mycket av Kalgoorlie dom dagarna jag var dar va riktigt skoj o bra vader sa man ska inte klaga. det e som sagt framforallt for guldgruvorna som kalgoorlie e kant det var har dom hittade guld forst i australien om jag inte fattat allt fel . sa jag var ju tvungen att besoka en gruva inte bara sta och titta i en oppen gruva som ocksa var frackt men att ta en hiss 40 meter ner var coolare . det tog ungefar en timme pa den lilla guidningen i gruvan o trangt va det pa en del stallen men ingen fara, man hade ju hjalm.
det var bara forsta nivan i gruvan men det var skoj anda o sett hur det funkar eller funkade rattare sagt for idag har dom ju fetare maskiner . var kulturell en dag med museum o grejer :)
Jag lamnade Kalgoorlie i torsdags, lamnade mitt hostel och borjade traska till forsta truckstoppet , dar jag hade tur den forsta chaffisen jag snackade med skulle till Perth o jag fick garna aka med ,kande mig riktigt nojd alldeles gratis kom jag till Perth 60mil desutom fick jag ju aka roadtrain ! inte det nyaste ekipaget men skoj var det det e anda ratt tufft att sitta i en western star med nos o raka ror och efter det hanger en trailer-dolly-trailer kombination .
Kom till ett stalle som hette midland en drygt 2.5mil fran perth tog sen bussen inat stan o borjade ragga nagonstans att sova men det var logn i helvete fullt overallt ! har fortfarande problem har far ta en dag i taget . klockan halv tre pa natten traffade jag en irlansk kille och hans flickvan fick skuts av dom till en camping dar dom bodde ,fick sova i deras xtra talt snallt av dom mycket tacksam, dom bjod desutom pa frukost dagen efter :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet