Stöd Ukraina

Sambuca84s blogg

Måndag 14 April 2008 - Perth
Resealbum: Australien -08

Antligen !

Lyckades idag boka boeende tva natter har i perth har vart helt omojligt innan men nu fanns det en sang kvar pa ett hostel nar jag ringde fjarde forsoket bara maste vara min tur dag eller inte.....
Min stora ryggsack e namligen kvar ute pa rottnest island dar jag vart sen igar . ingen hojdare nar det hander men man vet ju iallafall vart den ar :) hoppas dom kan skicka den med baten imorgon sa har jag den pa kvallen annars vet jag inte riktigt vad jag gor for jag lamnar perth onsdag morgon sa da blir det problem ! On var iallafall trevlig mkt fin natur o helt ok snorklingsvatten. hyrde en cykel eftersom biltrafik va forbjuden o on inte sarskilt stor har cyklat nastan hela on nu pa tva halvdagar men da har jag tatt det lugnt. det var en gammal militar o som dom hade for att forsvara perth under krigen sa dom som e intresserade av sant fanns det mycket att se bland annat australien storsta kanon den va fet ! rackvidd pa nastan 3 mil .
Pa on fanns aven australiens storsta grupp med quakkas, ser ut som en liten kangru en blir bara 20-30cm hog o ca 5kg. dom va fina o kolla pa lyckades faktiskt fanga dom tre ganger nar dom hade tagit sig in pa varat rum o i koket pa varat hostel, som forovrigt va gamla militar baracker.
Pa onsdag bar det som sagt ivag igen ville ju redan nar jag var i kalgoorlie aka till alice spring o se ayers rock ,kings canyon och allt dar omkring men det var svart att ta sig dit sjalv eftersom jag ville aka genom landet med bil och da behovdes ett tilstand som tog alldeles for lang tid att fixa . min plan blev darfor flyg fran perth men den har redan andrats ! som tur e for nu ska jag o ca 15 andra personer ta oss dit med en 4wd ombyggd lastbil 6dagar kommer det att ta o kommer forhoppningsvis se mycket .eftersom jag bokat en tur behover jag inte skaffa tillstand sjalv o klarar mig darfor ifran det pa ett bra vis :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Ellinor säger:
Ha det kul på dina sista dagar i Perth. Du har väl inte missat Scarborough beach? Underbart. Kings park är bra för en picnic. Leederville och Subiaco är förslag på trevliga "förorter" väl värda ett besök på dagtid eller kväll. Fortsatt trevlig resa!
Postat 2008-04-14 16:25  Anmäl
Ziesta säger:
visst är Rottnest fint! och quokkas är ju supersöta.. :-) Jag var där på en dagstur och hyrde cykel 2004 men skulle gärna åka tillbaka ngn gång.. Låter spännande att åka ombyggd lastbil till Alice.. Vad heter rundturs-företaget?
Postat 2008-04-14 15:58  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet