Stöd Ukraina

Jennypenniis blogg

Söndag 11 December 2016 - Koh Lanta

Är det verkligt?

Kan det verkligen vara sant att jag ligger på en vit sandstrand, vid ett rogivande hav, i en så kallad sala (bambuhydda utan väggar), lutad mot en saccosäck, alldeles allena? Nyss cyklade jag i regn och blåst över grusiga, isiga vägar till ännu ett eht-möte...

Vi har ju pool här. Där vill barnen vara. Den är perfekt, ganska liten och det är som mest två andra familjer där, så en vuxen verkar räcka för att passa alla. Nille har ännu inte vågat sig i mer än till vaderna. Igår visade sig hans nya badbrallor hålla måttet då han bajsade i dem. Underbart att vi investerade i dem, hans gamla tre nummer för små byxor hade inte klarar det dessa gjorde. Trist att rengöra dem sen bara.

I natt vaknade barnen lite nu och då och undrade varför natten är så lång i Thailand. Tror det är tidsskillnaden! Men till slut sov vi faktiskt till nio!

Relax Bay är verkligen ett fantastiskt fint boende. Maffig frukostbuffé ingår där vi kan frossa i stekta ägg, thairätter, surdegsbröd, frukt, yoghurt, kaffe! Vi måste dricka typ 4-5 koppar för att det ska motsvara vår vanliga ranson koffein. För mig och L-M var det ett stort steg att resa utan snabbkaffe och vattenkokare. Faktiskt köper vi kanske det. Hittills har vi dock inte passerat nån affär. Så K-A har bara gympaskor fortfarande mm. Glad för allt vi packat med faktiskt! Och väldigt glad att Nille fortsatt amma. Han petar ju i sig nån kycklingbit här och en salt pinne där men bröstmjölk är nog det som driver honom. Om det dessutom innebär att jag behöver äta dubbla portioner så desto bättre 😜.

Jag rekommenderar varmt det här boendet. Många med bebisar verkar trivas för att det finns gott om skuggiga platser.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet