Stöd Ukraina

Candys blogg

Söndag 28 Januari 2007

17 dagar kvar nu...

Och jag är faktiskt lite orolig! jag har drömt 2 nätter i rad att jag är på väg till Landvetter.... och så vaknar jag. Så jag vet ju aldrig om jag kom fram (i drömmen alltså) Lite jobbigt eftersom jag missade flyget för 2 veckor sedan. kan ju vara den sjukdommen som heter resfeber..som gör sig gällande. I går tryckte vi i oss Dukoral hela familjen. Fast en av barnen kräkte upp det igen eftersom han tyckte att det var så äckligt. Det var nära jag tryckte ihop hans mun och bad honom svälja igen. 330:- ner och upp igen på några sekunder. Jag blir så trött på sånt. Men får väl inse fakta. Det är inte allt som går efter receptet just nu. Bakade just 2 kaker eftersom jag hade 4 ägg kvar och ville bli av med dom. Snacka om min förvåning när kakorna var på väg in i spisen och det fortfarande låg 4 ägg på bänken.... Nämen har Tobbe trollkarl varit här?? Nä, det hade han ju inte, han har ju fullt upp med att dansa just nu. Så jag slängde äggen i och mixtrade till det lite. Och hokus pokus så blev det 2 banankakor ändå. Utseendemässigt ser dom ok ut i alla fall. Har köpt in solkräm med faktor 25. Räcker det på blonda barn i Thailand? Har nog mer än lite resfeber om jag känner efter.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Solkräm räcker inte alltid. Ta med långärmat och mössa.
Två kakor på fyra ägg. Låter spännande. Jag brukar bara få ihop ½ på fem ägg. Kör du med vaktelägg? Pröva strutsägg nästa gång. Räcker!
Postat 2007-01-30 02:28  Anmäl
Mape säger:
Alskade Candy du ar for harlig,vilka historier du drar.
Kop nu inte mer kramer det finns utmarkta pa apoteket eller
varuhuset har kopte till min Andreas 12ar nar han var med i november,det finns i alla faktorer fran 2--30-40 och forsta tiden far man vara forsiktig,sen kanner man sjalv. Vi ses snaaaartt Mape
Postat 2007-01-29 16:14  Anmäl
Fozzie säger:
Hej Candy,
Jag köper alltid solkräm med minst 30 när jag kommer ner och till barn finns det upp till 40, jag skulle nog rekommendera detta. Börja bara med någon timma första dagen och sen resten under parasoll är mitt råd, en vit t-shirt är också smart. Ha det bra och var rädd om skinnet, det är vassare än man tror!
Staffan
Postat 2007-01-28 17:22  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet