Holiday Phone - lokalt simkort
Holiday Phone har ett på pappret bra erbjudande. Jag har just provat det för Spanien. Telefonidelen av erbjudandet fungerade som utlovat. Hämtning av internetinställningar fungerade inte, vare sig via sms eller manuellt. Den spanska operatören pratar bara spanska i helpdesken så där kunde jag inte få hjälp. Ännu sämre var att det inte gick att komma fram till Holiday Phones egen helpdesk. Jag försökte återkoppla problemen till Holiday Phone efter hemkomsten men möttes inte av något större intresse.
Alltså, räkna inte med att kunna använda internet i telefonen eller att få hjälp med eventuella problem.
Alltså, räkna inte med att kunna använda internet i telefonen eller att få hjälp med eventuella problem.
Jag har haft en liknande upplevelse.
Köpte ett paket för resan till USA.
Internet funkade bra, men det gick inte att ringa till sverige och knappt att bli nådd.
Pratade med Holidayphone när jag kom hem och fick ett rätt kasst bemötande. Dom erkände att dom hade problem med operatören, men jag fick bara 83 kr tillbaka (paketet kostade 899 kr) så det var ju mest ett skämt.
Håll er borta säger jag.
Köpte ett paket för resan till USA.
Internet funkade bra, men det gick inte att ringa till sverige och knappt att bli nådd.
Pratade med Holidayphone när jag kom hem och fick ett rätt kasst bemötande. Dom erkände att dom hade problem med operatören, men jag fick bara 83 kr tillbaka (paketet kostade 899 kr) så det var ju mest ett skämt.
Håll er borta säger jag.
Hej! Skall till USA om två veckor och var på väg att köpa holiday phones USA paket fram tills jag hittade denna tråden.
Vart i USA var du? Fungerade det bra i storstäderna eller lika dåligt över allt?
Vart i USA var du? Fungerade det bra i storstäderna eller lika dåligt över allt?
Jag hade mina upplevelser i Spanien och har inte provat Holiday Phone i USA. Avsikten var dock att åka till USA i maj men det blev inte av. Då hade jag tänkt att köpa ett lokalt kontantkortsabonnemang i USA. De stora operatörerna har vettiga erbjudanden och bra täckningskartor så att man kan se hur det kommer att funka.
Lycka till.
Lycka till.
Hej!
Att det inte gick att kontakta vår kundtjänst på telefon är väldigt ovanligt, men det händer såklart ibland, då vi är relativt få personer som jobbar med detta och det är därför svårt att alltid kunna svara i telefon - speciellt om många ringer samtidigt. Däremot svarar vi även på mail eller online-chat direkt på hemsidan.
Däremot är det lokala utländska kort vi säljer. Det är olika operatörer för olika länder. Eftersom det inte är vi som är operatör har vi ingen tillgång till de utländska operatörernas nät, så behöver man hjälp med inställningar etc så är det oftast bäst att kontakta operatören själv - även om vi såklart försöker hjälpa till så gott vi kan från Sverige, om man kontaktar oss.
För att få internet att fungera med det spanska kortet måste man ställa in APN i telefonen. Gör man inte det - eller skriver in fel värden - så fungerar det tyvärr inte alls. Inställningarna står med i välkomstbrevet från oss.
Om du inte fått internet att fungera, så får du dock istället mer att ringa för, eftersom avgiften för 1GB data isåfall aldrig dras från ditt konto. Det innebär att du istället för ca 5 euro hade 15 euro att ringa för.
Joacim
HolidayPhone
Att det inte gick att kontakta vår kundtjänst på telefon är väldigt ovanligt, men det händer såklart ibland, då vi är relativt få personer som jobbar med detta och det är därför svårt att alltid kunna svara i telefon - speciellt om många ringer samtidigt. Däremot svarar vi även på mail eller online-chat direkt på hemsidan.
Däremot är det lokala utländska kort vi säljer. Det är olika operatörer för olika länder. Eftersom det inte är vi som är operatör har vi ingen tillgång till de utländska operatörernas nät, så behöver man hjälp med inställningar etc så är det oftast bäst att kontakta operatören själv - även om vi såklart försöker hjälpa till så gott vi kan från Sverige, om man kontaktar oss.
För att få internet att fungera med det spanska kortet måste man ställa in APN i telefonen. Gör man inte det - eller skriver in fel värden - så fungerar det tyvärr inte alls. Inställningarna står med i välkomstbrevet från oss.
Om du inte fått internet att fungera, så får du dock istället mer att ringa för, eftersom avgiften för 1GB data isåfall aldrig dras från ditt konto. Det innebär att du istället för ca 5 euro hade 15 euro att ringa för.
Joacim
HolidayPhone
Köpte Holiday Phone kort innan resan till USA. Fungerade inte och kunde inte reklamera i USA varför Holiday Phone Sverige inte ville godkänna min reklamation med dubbel kostnad som följd för mig.
Holiday Phone hade ingen kostnad så varför inte godkänna reklamationen då kortet var oanvänt?
Min rekomendation är att använda Telias erbjudande (om man har Telia) annars så köp kontantkort på plats.
Holiday Phone hade ingen kostnad så varför inte godkänna reklamationen då kortet var oanvänt?
Min rekomendation är att använda Telias erbjudande (om man har Telia) annars så köp kontantkort på plats.
Citerat från fogge:
Köpte Holiday Phone kort innan resan till USA. Fungerade inte och kunde inte reklamera i USA varför Holiday Phone Sverige inte ville godkänna min reklamation med dubbel kostnad som följd för mig.
Holiday Phone hade ingen kostnad så varför inte godkänna reklamationen då kortet var oanvänt?
Min rekomendation är att använda Telias erbjudande (om man har Telia) annars så köp kontantkort på plats.
Hej!Köpte Holiday Phone kort innan resan till USA. Fungerade inte och kunde inte reklamera i USA varför Holiday Phone Sverige inte ville godkänna min reklamation med dubbel kostnad som följd för mig.
Holiday Phone hade ingen kostnad så varför inte godkänna reklamationen då kortet var oanvänt?
Min rekomendation är att använda Telias erbjudande (om man har Telia) annars så köp kontantkort på plats.
Eftersom jag inte vet vad du fått för felmeddelande eller vad du haft för kommunikation med vår kundsupport, så kan jag inte ge någon specifik förklaring till ovanstående, men de 2 absolut vanligaste orsakerna till att det inte fungerar för våra kunder är att telefonen är operatörslåst eller att telefonen saknar amerikanska frekvenser som AT&T använder (dvs det nät som används av operatören). Eftersom vi erlägger avgiften för abonnemanget i förskott kan vi inte återbetala kunder som har låsta eller felaktiga telefoner, då vi tyvärr inte får någon ersättning av den utländska operatören om felet ligger i kundens telefon och inte i tjänsten dom tillhandahåller.
För att det ska fungera i USA så är det ett krav att:
1. Man har en telefon som har båda de amerikanska frekvenserna 850 och 1900Mhz
2. Telefonen får ej vara operatörslåst
Vi vill ändå erbjuda dig lite extra rabatt om du skulle vilja prova tjänsten igen. Hör av dig isåfall innan du lägger din order, så ordnar vi något!
Joacim
HolidayPhone
Ett klick ifrån att beställa ett simkort men efter denna tråden känner jag att jag nog avstår.
Dels för att de har problem med funktioner och "Joakim" som i denna tråd för holidayphones talan inte har en susning om hur man bemöter missnöjda kunder utan använder bortförklaringar och frånsäger sig ansvar.
Tack
Dels för att de har problem med funktioner och "Joakim" som i denna tråd för holidayphones talan inte har en susning om hur man bemöter missnöjda kunder utan använder bortförklaringar och frånsäger sig ansvar.
Tack