Kön / Ålder
Man, 43 årRestyp
ÄventyrareSysselsättning
JobbarCivilstatus
GiftBesökta länder
1Profilsida skapad
2011-07-22Senast online
13 år sedanSojjans besökta platser
Aktiviteter (Skriv kommentar)
Erc säger i Sojjans diskussion "Refund":
Jag kan tyvärr inte tala om för dig vilket nummer du ska ringa. Och du kan skippa utropstecknen.
Jag hade börjat med deras svenska telefonnummer: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=WHl4C21vPPslItDqOMnrIw%253d%253d&...
Sedan hade jag gått vidare i enlighet med deras "Contact Us"-rutiner. Självklart vill de undvika telefonsamtal - det är både tidsödande och...
18 februari 2012 19:11 - Anmäl
Visa liknande (9)
Erc....tala gärna om vilket telnummer som man kan ringa för support på Continental!! Det står en hel del nummer & jag har fått fram ett nummer som är en support i Köpenhamn (00.800.5555.8000 )...DET numret funkar inte att ringa...har försökt både som det är och med Danmarks landsnummer...men funkar ej.
18 februari 2012 18:45 - Anmäl
Ingen ursäkt för dålig service men Continental Airlines som oberoende flygbolag finns inte längre. Den 30 november 2011 integrerades samtliga deras flygningar officiellt med United Air Lines, även om vissa delar av flygbolagen, som check-in och bonusprogram, inte kommer att vara helt integrerade förrän i mars 2012.
17 februari 2012 15:52 - Anmäl
Ett tips till er resenärer, har ni facebook, kolla om flygbolaget har det också och kontakta dom där på deras "wall". Jag har haft god kontakt med både SAS och Delta just via facebook. Kan ta ett par timmar innan man får svar pga av tidsskillnanden. men funkat kanonbra.
17 februari 2012 08:26 - Anmäl
Jag tycker det är utomordentligt bra att du belyser detta och att andra tar det till sig inför kommande prisjakter på billigaste flygbiljett.
I ditt specifika fall tolkar jag det som att Expedia faktiskt inte kan ställas till ansvar för någon del i bekymmershärvan.
Jag håller själv på att administrera en resa till USA med Lufthansa och US Airways för sju personer (varav ett spä...
17 februari 2012 07:58 - Anmäl
Minns inte om detta gällde Continental men jag minns att någon skrev här på RG att hon hade gått in på flygbolagets facebook-sida (och ja, det var i alla fall ett amerikanskt flygbolag) och då hade de minsann kontaktat henne efter bara tio minuter eller så.
Kanske kan det vara något att kolla - givet att du har Facebook.
17 februari 2012 06:26 - Anmäl
Hej!
Kul med snabb respons här....tänk om Continental haft samma snabbhet!!
Förtydligan...jag kunde alltså inte avboka resan som var ett "paket" med flyg & hotell genom Expedia. Det där med service som står på bokningsbekräftelsen är rena lögnen...
Men sen ville jag förbättra våra sittplatser på planet då det trots allt är 9 timmar att sitta still (före nästa flyg, förutom över 5 timmar på ...
16 februari 2012 23:07 - Anmäl
Jag vill på inget sätt förringa ert problem, men en enkel googlesökning på "refund continental" tog mig till den här sidan där allt framgår tydligt.
http://www.continental.com/web/en-us/content/reservations/refunds/refunds.aspx
Att ni hade biljetter som kunde avbokas (om än till en kostnad) hör nog till undantagen bland privatresenärerna som oftast bara letar efter lägsta biljettpris.
Und...
16 februari 2012 16:12 - Anmäl
Hej!
Du kan ju nästan vara glad för att du kunde avboka åtminstone....Jag har försökt göra detta genom Expedia som jag bokat paketet genom (hotell + flyg till USA) och det svar jag fick var att min resa inte var avbokningsbar!! -Var står sådant när man beställer...? (det handlar om 30 000:-...rätt mycket för min del)
Jag vet ju att man har avbokningsskydd då man blir sjuk, genom sitt bankkort. ...
15 februari 2012 22:23 - Anmäl