Refund

Av Sojjan
22 juli 2011 19:23
Visningar: 522
Hej!

Vi var tvungna att avbeställa våra biljetter på continental. De tar 1400kr per biljett för besväret.

Bara så ni vet. Vi såg ingen information om detta.
Av Martra
15 feb. 2012 22:23
Hej!
Du kan ju nästan vara glad för att du kunde avboka åtminstone....Jag har försökt göra detta genom Expedia som jag bokat paketet genom (hotell + flyg till USA) och det svar jag fick var att min resa inte var avbokningsbar!! -Var står sådant när man beställer...? (det handlar om 30 000:-...rätt mycket för min del)
Jag vet ju att man har avbokningsskydd då man blir sjuk, genom sitt bankkort. Men att inte kunna boka av pga. att SÅ många detaljer visa sig inte stämma med bekräftelsen av bokningen...Därför ville jag boka av för att få möjlighet att boka om mitt paket genom Ticket eller ngn annan resebyrå, där jag tidigare varit nöjd både med resebokning & service. Jag hade gladeligen betalat 1400:- per person ( *3 i detta fallet)
Expedia har bara gett mig fler gråa hår....=(

Jag har fortfarande mer än 2 månader till avresa...fortfarande kommer nya problem. Tex. blev jag själv tvungen att gå in på Continentals sida och betala extra för att få bättre sittplats i planet (då jag åker med mina 80-åriga föräldrar)...Jag blir där feldebiterad på totalt 4 platser och fick endast bekräftelse på 2 !! (och det 3 som jag önskade). Jag har försökt få hjälp genom Expedia, där jag köpte "paketet"...men de slår helt ifrån sig & vill inte alls hjälpa mig i kontakten med Continental...
Man är helt utlämnad....
Facit: -Det blir aldrig fler resor genom Expedia!!
Av Erc
16 feb. 2012 16:12
Jag vill på inget sätt förringa ert problem, men en enkel googlesökning på "refund continental" tog mig till den här sidan där allt framgår tydligt.

http://www.continental.com/web/en-us/content/reservations/refunds/refunds.aspx

Att ni hade biljetter som kunde avbokas (om än till en kostnad) hör nog till undantagen bland privatresenärerna som oftast bara letar efter lägsta biljettpris.

Under vilka premisser avbeställde ni era biljetter?
Av Erc
16 feb. 2012 16:18
Citerat från martra:
Hej!
Du kan ju nästan vara glad för att du kunde avboka åtminstone....Jag har försökt göra detta genom Expedia som jag bokat paketet genom (hotell + flyg till USA) och det svar jag fick var att min resa inte var avbokningsbar!! -Var står sådant när man beställer...? (det handlar om 30 000:-...rätt mycket för min del)
Jag vet ju att man har avbokningsskydd då man blir sjuk, genom sitt bankkort. Men att inte kunna boka av pga. att SÅ många detaljer visa sig inte stämma med bekräftelsen av bokningen...Därför ville jag boka av för att få möjlighet att boka om mitt paket genom Ticket eller ngn annan resebyrå, där jag tidigare varit nöjd både med resebokning & service. Jag hade gladeligen betalat 1400:- per person ( *3 i detta fallet)
Expedia har bara gett mig fler gråa hår....=(

Jag har fortfarande mer än 2 månader till avresa...fortfarande kommer nya problem. Tex. blev jag själv tvungen att gå in på Continentals sida och betala extra för att få bättre sittplats i planet (då jag åker med mina 80-åriga föräldrar)...Jag blir där feldebiterad på totalt 4 platser och fick endast bekräftelse på 2 !! (och det 3 som jag önskade). Jag har försökt få hjälp genom Expedia, där jag köpte "paketet"...men de slår helt ifrån sig & vill inte alls hjälpa mig i kontakten med Continental...
Man är helt utlämnad....
Facit: -Det blir aldrig fler resor genom Expedia!!
Skulle du kunna utveckla bekymret med sittplatserna?

Har du köpt ett paket (flyg+hotell) från Expedia och vill sedan uppgradera till speciella sittplatser?
Av Martra
16 feb. 2012 23:07
Hej!
Kul med snabb respons här....tänk om Continental haft samma snabbhet!!

Förtydligan...jag kunde alltså inte avboka resan som var ett "paket" med flyg & hotell genom Expedia. Det där med service som står på bokningsbekräftelsen är rena lögnen...

Men sen ville jag förbättra våra sittplatser på planet då det trots allt är 9 timmar att sitta still (före nästa flyg, förutom över 5 timmar på flygplatsen). Man kan ju gå in på Continentals sida & logga in på sin bokade resa & där byta sittplatser i planet (mot tilläggskostnad)
Det var detta jag gjorde & sidan hängde upp sig & endast bekräftelse på 2 av mina totalt 3 platser blev ombokade. Eftersom sajten hängde sig så försökte jag igen...& igen. Vilket visade sig att det drogs varje gång från mitt bankkonto...men inga fler bekräftelser på sittplatser blev det (endast på 2, men betalde för 4)
Idag ser jag att de har rättat till detta på mitt bankkonto (märkligt...kan de dra därifrån hursomhelst?)
Nu är ju problemet att vi blivit delade i planet!! Jag vill ju också sitta där de andra sitter...men Continentals sajt e ju under all kritik. Det finns ju inget telnummer, det enda sättet att få support är ju genom deras maillänkar...men där hänvisas man hela tiden till att själv hantera bokningen av sittplatsen...rena rama cirkusen!
(hoppas verkligen att flygplanen är i bättre funktion!)
Av Annl
17 feb. 2012 06:26
Minns inte om detta gällde Continental men jag minns att någon skrev här på RG att hon hade gått in på flygbolagets facebook-sida (och ja, det var i alla fall ett amerikanskt flygbolag) och då hade de minsann kontaktat henne efter bara tio minuter eller så.

Kanske kan det vara något att kolla - givet att du har Facebook.
Citerat från martra:
Hej!

Förtydligan...jag kunde alltså inte avboka resan som var ett "paket" med flyg & hotell genom Expedia. Det där med service som står på bokningsbekräftelsen är rena lögnen...

Men sen ville jag förbättra våra sittplatser på planet då det trots allt är 9 timmar att sitta still (före nästa flyg, förutom över 5 timmar på flygplatsen). Man kan ju gå in på Continentals sida & logga in på sin bokade resa & där byta sittplatser i planet (mot tilläggskostnad)
Det var detta jag gjorde & sidan hängde upp sig & endast bekräftelse på 2 av mina totalt 3 platser blev ombokade. Eftersom sajten hängde sig så försökte jag igen...& igen. Vilket visade sig att det drogs varje gång från mitt bankkonto...men inga fler bekräftelser på sittplatser blev det (endast på 2, men betalde för 4)
Idag ser jag att de har rättat till detta på mitt bankkonto (märkligt...kan de dra därifrån hursomhelst?)
Nu är ju problemet att vi blivit delade i planet!! Jag vill ju också sitta där de andra sitter...men Continentals sajt e ju under all kritik. Det finns ju inget telnummer, det enda sättet att få support är ju genom deras maillänkar...men där hänvisas man hela tiden till att själv hantera bokningen av sittplatsen...rena rama cirkusen!
Av Erc
17 feb. 2012 07:58
Citerat från martra:
Hej!

Jag tycker det är utomordentligt bra att du belyser detta och att andra tar det till sig inför kommande prisjakter på billigaste flygbiljett.

I ditt specifika fall tolkar jag det som att Expedia faktiskt inte kan ställas till ansvar för någon del i bekymmershärvan.

Jag håller själv på att administrera en resa till USA med Lufthansa och US Airways för sju personer (varav ett spädbarn, ett småbarn, två ovana resenärer och sist men inte minst min mor), på fem bokningsbekräftelser och där avgångstiderna ändrats två gånger sedan bokningstillfället. Nu vill jag sälla mig till de erfarna resenärerna men det har blivit några samtal till US Airways kundtjänst. Att häften av biljetterna till huvuddelen betalats med vouchers från US Airways har inte gjort saken enklare.

Visst finns det telefonnummer till Continental. De återfinns ett enda klick från deras startsida.

Självklart kan ett debiterande företag även kreditera ditt betalkort.
Av Daytona
17 feb. 2012 08:26
Ett tips till er resenärer, har ni facebook, kolla om flygbolaget har det också och kontakta dom där på deras "wall". Jag har haft god kontakt med både SAS och Delta just via facebook. Kan ta ett par timmar innan man får svar pga av tidsskillnanden. men funkat kanonbra.
Av Hawaii
17 feb. 2012 15:52
Ingen ursäkt för dålig service men Continental Airlines som oberoende flygbolag finns inte längre. Den 30 november 2011 integrerades samtliga deras flygningar officiellt med United Air Lines, även om vissa delar av flygbolagen, som check-in och bonusprogram, inte kommer att vara helt integrerade förrän i mars 2012.
Av Martra
18 feb. 2012 18:45
Erc....tala gärna om vilket telnummer som man kan ringa för support på Continental!! Det står en hel del nummer & jag har fått fram ett nummer som är en support i Köpenhamn (00.800.5555.8000 )...DET numret funkar inte att ringa...har försökt både som det är och med Danmarks landsnummer...men funkar ej.
Av Erc
18 feb. 2012 19:11
Citerat från martra:
Erc....tala gärna om vilket telnummer som man kan ringa för support på Continental!! Det står en hel del nummer & jag har fått fram ett nummer som är en support i Köpenhamn (00.800.5555.8000 )...DET numret funkar inte att ringa...har försökt både som det är och med Danmarks landsnummer...men funkar ej.
Jag kan tyvärr inte tala om för dig vilket nummer du ska ringa. Och du kan skippa utropstecknen.

Jag hade börjat med deras svenska telefonnummer: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=WHl4C21vPPslItDqOMnrIw%253d%253d&vad=continental+airlines

Sedan hade jag gått vidare i enlighet med deras "Contact Us"-rutiner. Självklart vill de undvika telefonsamtal - det är både tidsödande och fel- och missförståndskällorna är många. Men vill du ändå ringa föreslår de: "For complaints and concerns customers can call, 1-800-932-2732."