Kön / Ålder
Man, 63 årProfilsida skapad
2012-02-01Senast online
12 år sedanAktiviteter (Skriv kommentar)
Goteborg_per säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Tacka för alla tips och tankar! Nu har mina föräldrar lämnat in anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden. Här är sammanfattningen. Sedan redovisas bevis och bilagor.
Sammanfattning
+ Vi, Leif och Sonja xxxx, köpte biljetter i enlighet med Flygvaruhusets utbud för två
personer för 18 500 kr som skulle fungera utmärkt.
+ Hemresan ändrades senare av Flygvaruhuset till två olika flygplatser i S...
18 juni 2012 13:08 - Anmäl
Visa liknande (11)
Goastina säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
ARN AVSLÅR 75 % AV ALLA ANMÄLNINGAR
Gå in på SVT Play och se PLUS, som sändes i går kväll. (2012-03-08). ARN avslår 75% av anmälningarna just för att anmälaren har svårt för att bevisa avtalet med företaget, som inte har levererat rätt vara/produkt. Det visar sig också att ARN:s resurser är så små att de inte kan utföra ett riktigt arbete. Detta är tänkvärt och visar ytterligare på att Resegu...
9 mars 2012 11:38 - Anmäl
Nisse2ears säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Jag menade så klart slippa bilresan inte bussresan som jag skrev :) Tack för korr.
OK, inte KLM hela vägen, det förklarar den biten.
Hoppas verkligen att det löser sig för er!
15 februari 2012 14:19 - Anmäl
Asasven säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
ARN är gratis, men är bara ett beslut på hur ARN vill rekommendera en lösning på en tvist. Eftersom ARN har så många ärenden så är deras ställningstaganden inte alltid så "knivvast".
En stämningsansökan är lätt att få till. Du skickar ansökan direkt till tingsrätten där motparten har sitt säte. Eftersom det är ett företag så måste du ha ett registreringsbevis. Detta får du på nätet och kostar c...
15 februari 2012 10:31 - Anmäl
Goteborg_per säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Hej Asasven! Flygvaruhusets ändring av flygbiljett innebar att mina föräldrar åkte tjugo minuter senare från Uruguay till den felaktiga flygplatsen än om de hade haft originalbiljetten till rätt flygplats. Tiderna är ungefär samma men det blev merkostnad på alltså 1700 kr plus 200 kr.
Detta var en ordinarie flygbiljett eller vad det heter, alltså utan hotell. Alla handlingar är sparade ifall de...
15 februari 2012 09:35 - Anmäl
Asasven säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Innebär ändringen av flygbiljetten också förändring av flygtiden?
Du skriver inte om hotell ingick i avtalet. Gjorde de det? Paketreselagen gäller.
Det måste vara en liten kostnad för Flygvaruhuset att tillmötesgå detta enkla krav jämfört med tappade kunder och anseende. Det är dessutom merarbete för Flygvaruhuset att bemöta ARN.
Det är viktigt att spara alla handlingar om upprättade avt...
14 februari 2012 20:40 - Anmäl
Goteborg_per säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Tack för era fina svar! Jag ska försöka svara på era funderingar:
Ärendet har inte gått till ARN än eftersom mina föräldrar har bett Flygvaruhuset om 1900 kr för merkostnader som Flygvaruhuset inte hade informerat om. (Extraresa 1700 kr plus kostnader för att lösa problemet med felaktig biljett). Flygvaruhuset har ännu inte svarat.
Nisse: Nej, det var TAM som ansvarade för biljetten gentemot...
14 februari 2012 19:40 - Anmäl
Asasven säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Kollade in Ryanairs villkor i denna frågan. Här är deras villkor.
"Passagerare som har checkat in via internet men nu önskar ändra flygdatum, rutt eller passagerarnamn måste kontakta ett reservationscenter senast dagen innan flygets avgång (beroende på öppettider) för att få de berörda flygningarna avmarkerade till en avmarkeringsavgift av €15/£15 per flygning/person. När flygningarna har avmar...
14 februari 2012 19:09 - Anmäl
Asasven säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Per_goteborg skriver:
"När de kom till Uruguay meddelade KLM att på hemresan skulle de mellanlanda i Brasilien - fast i olika städer med 100 km mellan. "
Intressant! Åter en incident med en märklig handläggning av en resa.
Ändrades resan efter det att dina föräldrar hade köpt den? Troligen inte om jag har uppfattat din redovisning rätt.
För att klarlägga, så landade din föräldrar i en...
14 februari 2012 17:47 - Anmäl
Nisse2ears säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Nja, jag menade väl inte "boka om kostnadsfritt" utan snarare för att slippa bussresan om man nu hade önskat det. KLM menade ju att det fanns platser men F-varuhuset menade att det inte gick att boka om - det framgick inte om det skulle vara till en kostnad eller ej, bara att det inte gick ö h t.
14 februari 2012 16:21 - Anmäl
Worldofmarie säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Det är inte helt enkelt eller kostnadsfritt att bara boka om en rutt hur som helst om det inte är en väldigt flexibel biljett. Däremot kan man tycka att resebyrån borde upplyst om att det var två olika flygplatser.
14 februari 2012 16:00 - Anmäl
Nisse2ears säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Det låter ju helt absurt! Något för ARN?
Men det låter också konstigt att inte KLM själva kunde boka om er till sin egen tur? Eller var det inte KLM hela vägen?
13 februari 2012 22:48 - Anmäl
Per_goteborg startar diskussionen "Besviken på Flygvaruhuset":12
Mina föräldrar köpte biljett till Uruguay av Flygvaruhuset. När de kom till Uruguay meddelade KLM att på hemresan skulle de mellanlanda i Brasilien - fast i olika städer med 100 km mellan. Det fanns inte en chans påstod KLM att hinna mellan flygplatserna. Däremot körde samma flygbolag till rätt flygplats (20 minuter innan det felaktiga flyget). Det hade platser kvar och en lösning borde inte vara ...
1 februari 2012 19:19 - Anmäl