Kön / Ålder
Man, 63 årProfilsida skapad
2012-02-01Senast online
12 år sedanAktiviteter (Skriv kommentar)
Tubbe säger i Goteborg_pers diskussion "Flygvaruhuset anmält till Allmänna Reklamationsnämnden - maj 2012":
Hej
Jag har varit med om en liknande händelse med flygvaruhuset. När flygvaruhuset ser pengarna på sitt konto försvinner all support. Vill man undvika problem så får man göra som Bibby gör.
Iof så har jag bara bra referenser från ticket.se. De till o med ringer någon vecka efter hemkomsten för att
hör om allt fungerat bra.
Lycka till / Tubbe
20 juni 2012 09:05 - Anmäl
Visa liknande (2)
Goteborg_per säger i sin diskussion "Flygvaruhuset anmält till Allmänna Reklamationsnämnden - maj 2012":
Jo, du har nog rätt Bibby.
Jag har dock själv anlitat ett par andra mindre resebyråer som varit väldigt hjälpsamma.
Och för mina föräldrar som är pensionärer så hade det varit skönt med en resebyrå som hjälpte dem med resan. Så att det inte skulle bli så att de själva skulle behöva lägga ner så mycket tid på att få resan att fungera, och hinna mellan flygplatserna. Så som de nu fick göra nu nä...
20 juni 2012 08:57 - Anmäl
Bibby säger i Goteborg_pers diskussion "Flygvaruhuset anmält till Allmänna Reklamationsnämnden - maj 2012":
Låter som att de borde få ersättning men vem vet?
Detta är ännu en bekräftelse på att alltid boka alla flyg direkt från flygbolaget, de (förutom ev lågprisbolagen då) tar då ansvar för dig hela vägen. Jag har råkat ut för en del incidenter men flygbolaget har alltid löst situationen.
Nu finns det en tredje part som först skor sig och när det blir problem så slår de ifrån sig.
Jag har inte b...
19 juni 2012 23:43 - Anmäl
Goteborg_per startar diskussionen "Flygvaruhuset anmält till Allmänna Reklamationsnämnden - maj 2012":3
Mina föräldrar har precis anmält Flygvaruhuset till ARN. Här är deras sammanfattning i början. Sedan har de dessutom argumentation och bilagor med bevis. Någon som har funderingar eller tips?
---
Sammanfattning
+ Vi, Leif och Sonja xxxxx, köpte biljetter i enlighet med Flygvaruhusets utbud för två personer för 18 500 kr som skulle fungera utmärkt.
+ Hemresan ändrades senare av Flygvaruhuset t...
18 juni 2012 13:17 - Anmäl
Goteborg_per säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Tacka för alla tips och tankar! Nu har mina föräldrar lämnat in anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden. Här är sammanfattningen. Sedan redovisas bevis och bilagor.
Sammanfattning
+ Vi, Leif och Sonja xxxx, köpte biljetter i enlighet med Flygvaruhusets utbud för två
personer för 18 500 kr som skulle fungera utmärkt.
+ Hemresan ändrades senare av Flygvaruhuset till två olika flygplatser i S...
18 juni 2012 13:08 - Anmäl
Visa liknande (2)
Goteborg_per säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Hej Asasven! Flygvaruhusets ändring av flygbiljett innebar att mina föräldrar åkte tjugo minuter senare från Uruguay till den felaktiga flygplatsen än om de hade haft originalbiljetten till rätt flygplats. Tiderna är ungefär samma men det blev merkostnad på alltså 1700 kr plus 200 kr.
Detta var en ordinarie flygbiljett eller vad det heter, alltså utan hotell. Alla handlingar är sparade ifall de...
15 februari 2012 09:35 - Anmäl
Goteborg_per säger i Per_goteborgs diskussion "Besviken på Flygvaruhuset":
Tack för era fina svar! Jag ska försöka svara på era funderingar:
Ärendet har inte gått till ARN än eftersom mina föräldrar har bett Flygvaruhuset om 1900 kr för merkostnader som Flygvaruhuset inte hade informerat om. (Extraresa 1700 kr plus kostnader för att lösa problemet med felaktig biljett). Flygvaruhuset har ännu inte svarat.
Nisse: Nej, det var TAM som ansvarade för biljetten gentemot...
14 februari 2012 19:40 - Anmäl