Stöd Ukraina

Curlys blogg

Söndag 13 Juli 2008

Vi ar i Peru!!!

Vi ar nu i Cusco efter tva dagar i Lima, hotellet vi har i Cusco ar jattebra,4 stjarnigt och vi bor hogst upp...tyvarr ingen rolig utsikt.
Idag vaknade vi kl 03.00 och flog fran Lima till Cusco i ett ganska litet plan, resan tog 1,5 tim. Sov pa hotellet for att komma in i fas lite och for att undvika hojdsjuka. Cusco ligger 3700 meter over havet. Jag kande mig lite snurrig ett tag men med hjalp av kokate sa blev det lite battre. Sedan akte vi en busstur runt i Cusco och tittade pa alla sevardigheter. Manga kyrkor men ocksa tempelruiner och sota lamabebisar. David fotades med en,hahaha!Jag fotade! Jag var sa stolt da jag orkade ga hela vagen till den hogsta punkten utan att falla ihop och fa andnod. Vi sag en kille som inte sag alltfor pigg ut och han fick syrgas for att orka ga har i Cusco.
Tillbaka pa hotellet vid 18.45, da gick vi och kakade pa Bembos, Perus svar pa Mc Donalds, gott! Nu sitter vi pa hotellet i lobbyn och internatar oss. Hade hoppats att vi kunde kopa varsin Pisco Sour, en grymtgod inhemsk dryck.
Stannar har i Cusco i 3 dagar till, i morgon vantar Heliga dalen och i overmorgon Macchu Picchu,det ska bli sa cool!
Hasta luego som vi sager...hahahah.
Dela med andra:    

Kommentarer
Helgasman säger:
Det är inte utan att man blir lite sotis. Men med tiden kommer väl även jag dit-ha en trevlig vistelse!
Postat 2008-07-14 21:13  Anmäl
Suzanna säger:
Hej!
Hoppas ni fick se kyrkan som består av "inka"väggar + "kyrko"väggar. Kyrkan målade över inkaväggarna så ingen skulle se att dom använt sig av deras stabila väggar.
Sen finns det en jättegod restaurang vid torget mittemot den näst största kyrkan på torget. Kom ej ihåg vad den hette, men man fick gå upp en trappa. Skall ni vidare från Cusco till Puno (titicacasjön) så skall ni absolut åka 1:a klass med Peru Rail. En helt fantastisk upplevelse. Ha en fortsatt trevlig resa
P,s. En öl kvällen innan ger bakfyllehuvudvärk dagen efter på den höjden ;-) d,s
Postat 2008-07-14 13:47  Anmäl
Crista säger:
Hola!
Cusco är en fin stad..ni får ta en fika på en av de fina balkongcaféerna också. Haha...efter ett tag tror jag du börjar bli trött på all pisco sour de vill pracka på er för att locka in er på matställena...det gjorde vi.
Ta det lugnt med höjden och drick vatten också :-)
Ska bli kul att höra vidare hur ni haft det i Machu Picchu bl a. skulle vilja varit med.
Hasta luego!
Postat 2008-07-13 11:08  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet