Stöd Ukraina

Curlys blogg

Fredag 18 Juli 2008

Overlevde Machu Pichu men inte bussresan till Puno!

Nu ar vi tillbaka pa hotellet i Puno efter att ha spenderat en dag pa Titicaca sjon idag. Var pa flytande oar av vass Uros och akte en vassbat mellan tva oar, kostade 10 soles alltsa 20 kronor.
Sedan knallade vi runt en annan o Taquile, varmt och otroligt jobbigt att ga pga hojden over 4000 meter over havet. At lunch pa en restaurang som hade en underbar utsikt.Pa vagen hem blev vi stoppade av Coast Garg och vi fick alla satta pa oss flytvastr, forstar inte varfor men det ar val reglerna har.Har nu atit middag i Puno ,ingen vidare vacker stad, inte alls som Cusco.
For att komma till Puno akte vi en busstur pa 9 timmar. Mina moskitobett var inte roliga och dessutom svullnade benen upp och jag kunde inte ga. Gratandes haltade jag upp pa rummet med hela hotellpersonelen som vittnen. De engarerade sig och ville ringa doktorn.David var som vanligt en angel och passade upp mig hela kvallen.Vi tog pizza pa rummet och spelade kort och sanka skepp.Efter hoglage for benen och total vila madde bade jag och benen ok i morse,skont!
I morgon aker vi till Arequipa, 5 timmar med buss. Dar vantar Colca canyon, djupare an Grand Canyon, hoppas pa att se condorer.
Dela med andra:    

Kommentarer
Bpacker säger:
Jag har varit i Puno 2 ggr, tyckte det var en trevlig liten stad. Vacker, kanske den inte var, men bra utsikt över Titicaca sjön. Ett bra discotek hittade vi också :-)
Postat 2008-07-28 23:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet