Stöd Ukraina

Luffarns blogg

Torsdag 23 Oktober 2008 - Ängesträsk

Varning för Tele 2

För ett par år sedan blev jag uppringd av en försäljare som tyckte att vi skulle ha Tele 2 som förval. Det lät bra och fungerade fram tills att vi fick ett fel på telefonanslutningen. Den anmälan vi gjorde till Tele 2 ledde inte till någon åtgärd på flera dagar. Vi bytte då till Telia som lagade felet samma dag. Vi har fått räkningar från Tele 2 i tre månader efter bytet. Jag trodde att det rörde sig om eftersläpningar och ringde upp Tele 2 för att kolla. Jag fick då veta att vi själva måste säga upp tjänsten och att det sedan tar tre månader innan uppsägningen träder i kraft! Jag skickade ett mail och sade upp tjänsten och fick till svar att uppsägningen måste göras skriftligt med fullständiga uppgifter om abonnemanget och företaget. Som plåster på såret fick jag "Vänliga hälsningar". Nu har jag gjort nedanstående uppsägning och hoppas få den godkänd, men man vet ju aldrig...
dom kanske vill ha betalt några extra månader förutom de jag redan betalat extra + de tre månader som jag nu åker på. Det är visserligen "bara" 55 kr/månaden men 55 x 6 är ju som ni vet 330 kr. Jag har haft många telebolag sedan man fick välja själv, men detta är det sämsta alla kategorier. Ni som har Tele 2, tänk på att säga upp avtalet skriftligt om ni byter bolag. Gör det tre månader i förväg för Tele 2 vill tydligen att det skall vara så besvärligt att ni inte ids byta!
Så här ser min uppsägning ut;

Singsong HB 2006-10-23
Organisationsnummer: 969659-9423
Firmatecknare: Björn Hernefeldt
Adress: Norra Norrgren 39
955 95 Niemisel

Till TELE 2

Uppsägning av telefonabonnemangsavtal 0924 – 701 01 hos TELE 2

Härmed säger vi upp ovanstående telefonabonnemangsavtal med TELE 2.
Vi har sedan drygt två månader ett nytt avtal med TELIA.

Om denna uppsägning på något vis är ofullständig annhåller vi mycket vördnadsfullt om att information om vad som saknas skickas till oss på mailadress singsong@singsong.se.
Vi öskar få bekräftelse på uppsägningen så snart som er arbetssituation tillåter detta. Jag har redan dubbelbetalat för mitt abonnemang ganska länge.

Som en fullständigt värdelös information till er vill jag meddela att jag är utbildad informationschef och har jobbat i den befattningen fram till min pensionering vid Sveriges största militärområdeomfattande de fyra nordligaste länen. Jag har aldrig stött på ett beteende som innebär en så dålig marknadsföring som den ni nu använder er av. Jag kommer att hjälpa er att sprida den till allmänheten via insändare, vår hemsida och mina bloggar. Vid närmare eftertanke kanske jag gör er en björntjänst med detta eftersom ni ju då förmodligen inte kommer att få betalt för något ni inte gör?

Med utomordentlig vördnad

Björn Hernefeldt
Firmatecknare för Singsong HB

singsong@singsong.se
http://www.singsong.se
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotta08 säger:
Så himla bra skrivet!! =)
Postat 2008-10-27 11:11  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet