Stöd Ukraina

Cristas blogg

Söndag 28 Januari 2007

Vad tiden går sakta.

Nu är det knappt två månader kvar tills jag åker. Resan är betald, försäkring ordnad och 4-dagarsvandringen av Inkaleden är bokad. Det är väl vaccinationen som står på tur härnäst.
Vi flyger från Arlanda den 23/3 och är framme i Santiago de Chile den 24/3. Kommer att hålla oss där i några dagar för att se oss om och komma iordning med bussen bl a. Sen drar vi norrut igenom vindalar och öknar. Upp i Anderna mot Bolivia och Potosi, Titicacasjön och La Paz. Det är här som man kan börja att känna av höjden (ca 4200 m), har aldrig varit på sådana höjder så det ska bli spännande. Dricka cocate ska tydligen vara bra. Hoppas bara man inte blir dålig, av höjdsjuka alltså.
Därefter blir det höjdpunkternas höjdpunkt Machu Picchu och vandringen dit. Det är också en grej som man känner sig lite sådär inför "tänk om jag inte fixar det". Men är man som jag en seg liten jävel så ska jag nog kunna bita ihop.
Vi kommer att ligga i tält på vägen dit och på den höjden sjunker tempen till nollstrecket på nätterna, då blir det kallt om lilla nosen. Överlever jag de strapatserna väntar en efter vad jag hört ganska avslappnande avslutning på resan i och runt Lima innan hemfärd den 29/4.
Detta är lite av vad jag kommer att vara med om, hela programmet finns på http://www.rosabussarna.com under Sydamerika, Chile-Peru.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet