Stöd Ukraina

Cristas blogg

Söndag 29 Oktober 2006

Nu har jag gjort det.........

En dröm jag har haft sedan länge är att besöka Macchu Pichu och nu i veckan har jag betalat in handpenningen för resan. Det är faktiskt först sedan jag blev medlem här på sidan som jag har vågat ta det slutgiltiga steget. Här har jag sett, läst och frågat olika personer och blivit övertygad om att göra slag i saken. Tackar alla ingen nämnd ingen glömd för tips och råd.

Resan ska bli av i mars-apr och är med Rosa bussarna, vi startar i Santiago Chile fortsätter till Argentina, Bolivia och slutar i Peru. Denna turen tar 5,5 veckor.

Just nu snurrar tusen tankar i huvudet men det sjunker nog in efter ett tag. Nu har det som så länge varit en dröm blivit så verkligt och nära. Har ni ännu mer tips och råd mottages det tacksamt.

Vi hörs // Crista
Dela med andra:    

Kommentarer
Zappa55 säger:
Det var 25 år sedan, Peru var torrt, människorna skrattar inte i onödan, och livet var hårt. Jag vet inte om det är annorlunda idag. Jag gillade Cusco och mindre byar. Tyvärr är min spanska ganska obefintlig, vilket jag ångrade att jag inte lärt lite mer. Min absoluta favorit i Peru var ön Taqile uppe i Titicacasjön. Åk dit. Lycka till Zappa55
Postat 2006-12-25 21:13  Anmäl
Zappa55 säger:
Macchu Pichu !! Dit upp klättrade jag en gång. Det är svindlande vackert. Ofattbart. Vilka husbyggare
Postat 2006-12-24 02:34  Anmäl
Tj säger:
Då ser vi framemot lite trevliga bilder!!
Postat 2006-12-06 21:40  Anmäl
Mape säger:
Hej Crista// GRATTIS detta var nog inte helt fel! Jag har inga tips o råd
åt det hållet,men det kommer,ifrån andra här på reseguiden.Detta låter
spännande,du har lite tid fram ill dags datum,så det blir allt bra.
Hälsningar Mape
Postat 2006-10-30 07:29  Anmäl
Camilla säger:
Ha en riktigt trevlg resa önskar vi på Reseguiden. Vi tycker det är kul när forumet används och man inspireras till att ge sig ut på nya äventyr.
Mvh
Camilla Einarsson
Postat 2006-10-29 22:52  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet