Stöd Ukraina

Channahs blogg

Måndag 21 Juli 2008 - Öland

Undantag

Nu har även jag lagt upp en bild på min söta hund. Hon heter Tindra och är en av mina ögonstenar. Bilden är tagen i Köpingsvik på Öland. Campingen ligger i viken i bakgrunden. Tindras husse spelade med sitt band några kvällar på en restaurang med utomhusscen intill vattnet. Mycket vackert och rolig stämning. Nu kommer jag inte ihåg vad restaurangen hette men den tillhörande barens namn går inte att glömma. Rumpan bar. Hela norra Öland verkade väldigt hundvänligt och det gick bra att ha med Tindra på alla restauranger som hade utomhusbord som vi besökte. Hon var snäll och duktig hela tiden.

Tindra är sju år och en ganska berest hund. Hon har pass och är rabiesvaccinerad. Hon har t ex varit med i Spanien. Eftersom hon är så liten (under 5 kg) får jag ha henne med mig inne i flygplanet. Större hundar får åka som bagage i bur.

Tindra är ovanligt liten för att vara hund, men jag har en häst också och han är ovanligt stor för att vara häst. Kanske får han följa med på någon resa i framtiden och då kanske jag lägger upp ett kort här på honom också ...
Dela med andra:    

Kommentarer
Lucas2- säger:
Den småländska humorn är rustik
Postat 2008-07-23 00:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet