Stöd Ukraina

Channahs blogg

Torsdag 3 Juli 2008

På Irland med "Sveriges bästa Irländska band"

Min sambo är faktiskt, utan det minsta skryt eller partiskhet, Sveriges bästa sångare när det gäller irländsk folkmusik. Han sjunger i Pork from Cork, som turnerar över hela Sverige. Han har varit på Irland många gånger och förstår irländska. För mig var det första resan till detta land. Pork from Corks duktiga basist heter Ecke. Han och hans sambo Lena var också med på resan. För Conny och Ecke gick resan ut på att lyssna på så mycket irländsk musik som möjligt och dricka så många guinness de hann. Vi besökte Guinness bryggeri i Dublin och fick provsmaka olika typer av ölet, alla var lika äckliga tyckte jag. Men jag fick faktiskt i mig hela två irish coffee under resan och de var riktigt goda.
Sov gjorde vi på Isaacs Hostel för ca 150 kr natten inklusive frukost. Billigt och trevlig stämning även om vi delade rum med ytterligare två snarkande människor från USA. Isaacs Hostel låg på gångavstånd från Temple Bar-området.
Men om ni inte ska åka till Irland i sommar så kan ni lyssna på irländsk musik som är nästan lika bra här i Sverige. Gå in på Pork from Corks hemsida och kolla var de spelar ...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet