Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 27 Mars 2019

Udaipur 2019.

Lämnade Gujri i Madhya Pradesh skapligt tidigt på morgonen och sedan flöt resan på riktigt bra. Mestadels fina vägar så det var inga problem att ta sig de 45 milen till Udaipur som ligger i Rajastan. Strax efter fem på eftermiddagen hade jag rullat in i staden och använde mig sedan av googlemaps för att navigera mig fram till och igenom gamla stan. Hade tänkt mig att försöka leta upp samma ställe som Stefan och jag bodde på senast, men hittade det inte direkt. Så jag parkerade bågen nere vid sjön och gav mig ut på promenad. Hittade ett boende där man ville ha 1500. Påpekade då att jag kunde boka det via booking.com och få det för 800. Nej, gör inte det fick jag till svar, du får det för 600. Knallade iväg för att hämta biken, men såg då var jag skulle gå upp för att hitta vårt gamla boende. Där tog man bara 400 för ett fint rum. Härlig säng med sänghimmel och krusiduller. Bra parkering för motorcykeln också. Senast vi var här så stod det en åsna vid ett utrymme under en trappa. Den finns inte kvar, istället står det två bastanta kossor och idisslar vid ett annat utrymme.

Tiden här i Udaipur går bara åt till rast och vila. Min rygg börjar kännas bättre, men tyvärr åker jag på bakslag med magen igen. Lika lös som tidigare och dessutom uppsvälld och stinn. Påbörjade en ny antibiotikakur igår, men än så länge ingen förbättring. Jag hade egentligen tänkt mig att åka vidare idag, men jag avvaktar för att se om det går att komma tillrätta med kistan. I värsta fall får jag leta reda på ett sjukhus och få lite hjälp. Jag inser att om de här problemen inte löser sig så äventyras hela min resa.

På tal om den fortsatta färden, så är jag nog beredd att släppa krånglet med att ta mig igenom Burma och Thailand och den vägen upp emot Kina. Det kan nog vara enklare att ta sig upp genom Nepal direkt till Tibet. Om jag nu överhuvudtaget kan ta mig in i Kina. Läser att man numera måste ha ett kinesiskt körkort. Räcker alltså inte bara med det svenska och det internationella. Det är dessutom så krångligt att man bara kan få det kinesiska inne i Kina. Nå, allting klarnar säkert bara jag kommer upp till Delhi och den kinesiska ambassaden.

I bästa fall så fortsätter jag upp emot Delhi i morgon, annars blir jag kvar över helgen. Det borde vara kring 60 mil upp till huvudstaden och därmed nåbart på två-tre dagar.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Eje_b:
Hej Eje_b och tack för tummarna. De kan nog behövas ;-))

Tanken föddes för sex år sedan när vi gjorde vår tremånaderstour i Indien och jag uppmärksammade den här hojen. Nu, när jag är pensionär finns tiden, så då är det bara köra.

Vi höres/Conny
Postat 2019-03-29 12:42  Anmäl
Eje_b säger:
Hej!
Kul att följa Dig i detta äventyr. Hur kommer man på denna idé att åka på två hjul så lång väg. Håller tummarna att Du kommer hem helskinnad.
Eje b i RG
Postat 2019-03-29 10:20  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Nja, mitt visum går ut sista april och innan det behöver jag vara i Delhi och fixa med massa saker. Så lite stressad blir jag.

Man funderar på var aftonbladet får sina uppgifter ifrån? Vilken roll spelar Hasan Zetinkaya?

/Conny
Postat 2019-03-27 16:41  Anmäl
Postis19 säger:
Tjing
Tråkigt att din gamla järnmage sviker, jag fick en tablett som heter Entero Quinol när jag hade problem med magen i Goa, den var väldigt effektiv. Annars är det väl inte fel att bara ta det lugnt någon dag, det är väl ingen ko på isen pensionär som du är.

Angående Jannes pojkar, Lindelöf blev ju pappa här om dagen och Forsberg verkar bara ha varit besviken på sin egen insatts. Märklig match igår mot Norge man saknar Lindelöf i försvaret.

Krya på dej.
Postat 2019-03-27 15:54  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skärpning flygbolag.
18 timmar sedan
Äntligen på väg!
1 dag sedan
Hemma.
30 veckor sedan